На фона на кризата секторът привлича капитал, открива нови компании или нови линии на бизнес
Йероглифът на кризата се чете и като възможност – под този надслов през 2009 г. ИНСМАРКЕТ организира конференция по повод последиците за България от финансовата криза през 2008 г. Тогава беше
отчетено, че всяка криза може да се окаже и възможност за икономиката и за отделните сектори в нея – като повишаване на ефективността и конкурентоспособността, като въвеждане на иновации, като
формиране на нови бизнеси. Сега, 11 години по-късно, светът живее в нова криза – здравна. Търговското застраховане е изправено пред сериозните предизвикателства заради коронавируса, но също
отбелязва рязък ръст на премиите и възможност за развитие на бизнеса. На фона на разнопосочна динамика новите компании, както и световните ветерани в сектора привличат капитал, откриват нови
компании или нови линии на бизнеса.
Застрахователят Convex, базиран на Бермудските острови и в Лондон, обяви покритие за една от областите, пострадала най-силно от COVID-19 – отмяна на събития. Според вицепрезидента на компанията Пол
Бренд, много компании намаляват обема на своя бизнес и така дават възможност за нови участници на съответния пазар.
Джон Кавана, бивш шеф на застрахователния брокер Willis Re и основател на застрахователната венчърна компания Beat Capital, в момента има изострен стремеж за привличане на средства от дългосрочни
инвеститори за нови застрахователни проекти. "Смятаме, че в момента пазарът ни дава достатъчно възможности да привлечем капитал", подчерта той.
Апетитът на инвеститорите към по-висока доходност ги привлича към застраховането. По оценки на застрахователния брокер Hyperion, до момента през тази година застрахователите са привлекли около $16
млрд. в сравнение с $9 млрд. за аналогичния период м.г.
Макар че някои от инвестициите носят "отбранителен характер" и имат за цел да заменят загубения заради изплащане на претенции капитал, застрахователите разчитат на увеличение на цените. По данни на
Willis Re, ставките за презастраховане на недвижимите имоти в САЩ бележат ръст от 30% през юни и юли.
Според Тацухико Хошин, основател и бивши изпълнителен директор на Tokio Millennium Re, 2020 г. вероятно ще се превърне в най-голямата възможност за инвеститорите в застраховането от периода на
атаките на 11 септември.