Основна роля изиграха отказите от изплащане на обезщетения при прекъсване на бизнеса и при пътуване и защита на доходите
Пандемията от COVID-19 повлия негативно на репутацията на застрахователния сектор в световен план – това сочи скорошно проучване на анализаторската компания GlobalData. Една трета от респондентите отчитат намалено доверие към сектора заради пандемията. Като цяло, за 41% от отговорилите репутацията на застрахователите е пострадала от здравната криза, а 31% са на противоположното мнение – че COVID-19 е способствал подобряването на репутацията на компаниите. GlobalData отбелязва, че общият тон на проучването е по посока на "съществено влошаване" на имиджа на сектора. "Пандемията, несъмнено, се превърна в извънредно сложен крайъгълен камък за застрахователите. Претенциите по някои линии рязко нараснаха и компаниите изпитаха сериозни затруднения да сключват договори по тях", посочи Бен Кери Евънс, застрахователен анализатор в GlobalData. Най-голям удар по репутацията на компаниите нанасят юридическите спорове заради прекъсването на дейност на бизнеса. Припомняме, във Великобритания водещи застрахователи бяха подведени под съдебна отговорност заради отказа си да изплатят обезщетения. Спорът беше дали коронавирусът е покрит риск, или не. В крайна сметка, застрахователите загубиха юридическия спор и бяха принудени да платят обезщетения, но казусът им донесе черни точки пред клиентите. Друга бизнес линия, която определено повлия върху репутацията на бранша, бе отказът да признаят пандемията като покрит риск по застраховки при пътуване или защита на доходите, посочи още Кери Евънс. Той препоръча на компаниите в бъдеще да имат пределно прозрачна политика към клиентите по отношение на условията на сключването на застрахователните договори и изключенията по тях.