Най-голям е процентът на CRM системите в сектора на услугите – 56%
Microsoft Dynamics CRM е лидер на CRM пазара в България и държи най-голям пазарен дял. Това сочи проучване на независима агенция за пазарни и бизнес проучвания, направено в края на миналата
година.
Най-голям е процентът на CRM системите в сектора на услугите – 56%, главно финансови – 11% и услуги за бизнеса – 13%. А повечето от клиентите, внедрили CRM система в периода от 2001 до 2013 г., са
средно големи бизнес предприятия - 66%. Прогнозите сочат разпространение на CRM решенията и развитие на пазара с близо 10% до 2015 г.
Неслучайно инвестициите на компаниите се изместват към внедряване именно на CRM системи, фокусирайки се все повече върху удовлетворяването на клиенти и привличането на нови такива.
Изискванията за мобилни и социални технологии също са двигатели на разходите за CRM, като мобилните устройства водят до промени дори по-бързо от социалните мрежи.
Проучването включва информация за проекти, реализирани в частни компании, както и за тенденциите в различните икономически сектори. Не са включени проекти в държавната администрация.
CRM (Customer Relationship Management) e широко прилагана стратегия за управление взаимоотношенията на фирмата с потребители, клиенти и продажби. Тя включва използване на технологиите за организиране, синхронизиране и автоматизиране на бизнес процесите и дейностите главно свързани с маркетинг, продажби, обслужване и техническа поддръжка на клиентите.