07 Януари 2025, 08:29 Днес (0) | Вчера (0)

CRM пазарът ще насрасне с близо 10% до 2015 г.

12 Март 2014 11:54 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 12 март 2014, 12:03
Под лиценза на creativecommons

Най-голям е процентът на CRM системите в сектора на услугите – 56%

Microsoft Dynamics CRM е лидер на CRM пазара в България и държи най-голям пазарен дял. Това сочи проучване на независима агенция за пазарни и бизнес проучвания, направено в края на миналата година.
Най-голям е процентът на CRM системите в сектора на услугите – 56%, главно финансови – 11% и услуги за бизнеса – 13%. А повечето от клиентите, внедрили CRM система в периода от 2001 до 2013 г., са средно големи бизнес предприятия - 66%. Прогнозите сочат разпространение на CRM решенията и развитие на пазара с близо 10% до 2015 г.

Неслучайно инвестициите на компаниите се изместват към внедряване именно на CRM системи,  фокусирайки се все повече върху удовлетворяването на клиенти и привличането на нови такива. Изискванията за мобилни и социални технологии също са двигатели на разходите за CRM, като мобилните устройства водят до промени дори по-бързо от социалните мрежи.

Проучването включва информация за проекти, реализирани в частни компании, както и за тенденциите в различните икономически сектори. Не са включени проекти в държавната администрация.

CRM (Customer Relationship Management) e широко прилагана стратегия за управление взаимоотношенията на фирмата с потребители, клиенти и продажби. Тя включва използване на технологиите за организиране, синхронизиране и автоматизиране на бизнес процесите и дейностите главно свързани с маркетинг, продажби, обслужване и техническа поддръжка на клиентите.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 06 Януари 2025
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8990
GBP 2.4796 2.4887 2.3566
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив