В 17 от държавите подадените жалби засягат основно сектора на автомобилното застраховане
49% от жалбите, подадани от застраховани клиенти в ЕС за 2014 г., са свръзани с изплащането на претенции. Това се казва в доклад на EIOPA за потребителските тенденции.
В доклада са включени жалбите от потребители от 29 национални европейски застрахователни надзорни органи (от страните-членки на ЕС и Норвегия). Като цяло, жалбите срещу застрахователните компании
през миналата година са били 2 034 367.
24 национални органа са класифицирали 305 676 жалби с цел установяване причините за неудовлетвореност на потребителите от дейността на застрахователите.
Жалбите, които се отнасят до общите и застрахователните правила и условия са събрали доста близки проценти от общия брой жалби (14% и 13% съответно). Въпроси, свързани с продажбата напродуктите, са
били упоменати в 9% от случаите, а въпросите, свързани с такси и комисиони – в 5% от жалбите.
В 17 от държавите подадените жалби засягат основно сектора на автомобилното застраховане. Като се има предвид, че на тези пазари моторното застраховане доминира, не е изненада този превес на жалби
точно в този сегмент, се посочва още в доклада на EIOPA.
По-голяма част от недоволството на клиентите е свързано с отказа от изплащане на обезщетение, с размера на присъдената щета, както и със сроковете за ликвидация на щетите.
В общия обем жалби са анализирани и 336 трансгранични жалби. Автомобилната застраховка и тук е на първо място (25% от уведомленията); следвана от животозастрахователните продукти (23%) и
застраховките помощ при пътуване (12%).