Организацията призова компаниите да оценят възможните вреди за клиентите и да внесат корекции в продуктите
Европейският орган за застраховане и професионално пенсионно осигуряване (EIOPA) призовава застрахователните компании да преразгледат мерките си за управление на продуктите в светлината на
потенциалното въздействие на пандемията COVID-19 и полезността им за клиентите. Жизненоважно е застрахователните компании да поставят справедливото отношение към клиентите в основата на техния
отговор на пандемията COVID-19, посочват от EIOPA. Компаниите трябва да направят преглед дали имат застраховки, чиито основни характеристики, покритие на риска или гаранции са повлияни съществено
от пандемията COVID-19. Ако има такива продукти, трябва да се направи анализ дали има риск от евентуално несправедливо третиране на клиентите. Оценката трябва да бъде в средносрочен и дългосрочен
план, като се вземе предвид жизненият цикъл на продуктите и развитието на въздействието на пандемията COVID-19. EIOPA очаква да бъдат предприети мерки за коригиране на такова евентуално въздействие
в посока смекчаване на ситуацията и предотвратяване на по-нататъшно настъпване на вреда. Застрахователните производители трябва да обмислят широк спектър от възможни мерки и тяхното въздействие
върху продуктите в средносрочен и дългосрочен план.
Призивът на организацията е една от мерките за справяне с въздействието на COVID-19 върху застрахователния сектор и продължава изявлението на EIOPA от 1 април 2020 г. за смекчаване на въздействие
на COVID-19 върху потребителите.