Рекламодателите трябва да получат одобрение от правителството Facebook въвежда етикет „потвърдена организация” за политическит
Нови правила в социалната мрежа Facebook влизат в сила за предстоящите през ноември 2020 г. президентски избори в САЩ. Компанията на Марк Зукърбърг затяга правилата си за политически реклами,
изисквайки нови известия във Facebook и платформата за споделяне на снимки Instagram, пише TechNews.bg. Гигантът на социалните медии въвежда
етикет "потвърдена организация” за американски политически рекламодатели. Това е удостоверение, издавано от правителството на САЩ, с което рекламодателите ще демонстрират своята легитимност.
Всички рекламодатели, публикуващи реклами по политически или социални въпроси, също ще трябва да поместят в мрежата своята информация за контакт. Рекламодателите трябва да се съобразят с новите
правила до средата на октомври или рискуват рекламите им да бъдат прекъснати.
Поставена под контрол от страна на регулаторите, след като Русия използва платформите за социални медии в президентските избори през 2016 г., Facebook въвежда още от миналата година инструменти за
прозрачност на рекламите в различни държави, отбелязва в репортаж по темата CNBC.
От май 2018 г. Facebook изисква от политическите рекламодатели в САЩ да поставят етикет за отказ от отговорност "платен от” в своите реклами. Но компанията се оплака, че някои рекламодатели са
използвали подвеждащи откази или се опитват да се регистрират като несъществуващи организации.
"През 2018 г. видяхме доказателства за злоупотреба в тези "откази от отговорност” и затова засилваме процеса”, заяви Сара Шиф, продуктов мениджър във Facebook по повод новите правила за политически
реклами в социалната мрежа.