Нова функция на най-популярната социална мрежа свързва бизнеса с потенциалните му служители
Социалната мрежа Facebook има нова амбициозна цел – да стане площадка за предлагане и търсене на работа. Марк Зукърбърг отправя сериозно предизвикателство към утвърдени играчи на този пазар като
LinkedIn, пише TechNews.bg.
Facebook вече дава възможност на компаниите на поместват обяви за работа, а потребителите, от друга страна, могат да подадат заявки за отворените позиции директно в социалната мрежа, съобщи
TechTimes.com.
Въвеждането на подобна функционалност на страниците на социалната мрежа в САЩ и Канада потвърждава отдавна ширещите се слухове, че Facebook ще използва огромната си аудитория, за да се намеси
сериозно на пазара на труда.
За първи път през ноември миналата година стана ясно, че Facebook тества бета версия на новата си услуга. По-късно се появиха информации, че социалната мрежа подготвя специална секция в бизнес
страниците, която се отличава от страницата за кариера.
По същество, Facebook ще разреши публикуване на обяви за отворени позиции в лентата с новини чрез услуга за обновяване на статуса. Обявите ще се поместват в раздел "Работа" на страниците на
компаниите, както беше обещано при бета тестването на новата функция.
Когато потребител види отворена позиция за работа, от която е заинтересован, той може да натисне бутона "Подай заявка", разположен в страницата на обявата, и да изпрати своята кандидатура към
компанията през Facebook Messenger.
Facebook се надява, че бизнесът ще започне да наема персонал през Messenger, като отговаря на всякакви въпроси по заявките, вкл. насрочване на дата и час за интервюта с кандидатите. Част от
информацията в заявките ще се попълва автоматично от профила на потребителите – става въпрос за данни като местоположение и снимка на кандидата, за да се ускори процесът.
Предвижда се също текстово поле за 1000 символа, където търсещите работа ще могат да се обосноват защо трябва да бъдат назначени на съответната позиция. Заявката ще включа още информация за опита и
образованието, както са посочени във Facebook профила на потребителя, но с възможност за редактиране и добавяне на още информация, в случай на грешки.
Публикуването на обяви за работа във Facebook засега е безплатно и неограничено за компаниите. Тази нова услуга цели да помогне на малките и средни фирми, които по принцип по-трудно намират
служители, отколкото големите корпорации. Възможно е също публикуване на обяви за почасови ангажименти и непълен работен ден – нещо, което LinkedIn все още не е решила като проблем.
Според източници от Facebook, компаниите и досега са използвали своите страници за поместване на обяви за работа, но с пускане на новата функция за търсещите работа ще стане много по-лесно да
откриват свободните позиции и да кандидатстват за тях. Две трети от търсещите не са безработни, а просто разглеждат алтернативни варианти.
С отваряне към пазара на труда, Facebook ще се опита да извлече изгода от огромната си база от потребители, която наброява 1,86 млрд. души, в сравнение с 467 млн. на LinkedIn. Освен това Facebook
се надява да отговори на нуждите на два типа търсещи работа, където LinkedIn не се справя – хора, които се интересуват от непълен работен ден, и такива, които вече имат работа.