“Кончето“ e посочено като най-влиятелната компания в света
Ferrari стана най-влиятелният бранд в света в рейтинга на компанията Brand Finance, изпреварвайки Google и Coca-Cola. Победата на „кончето“ бе осигурена преди всичко от пословично лоялните притежатели на автомобили с марката Ferrari, обявиха авторите на проучването. Малкият производител на спортни возила, част от италианската група Fiat, харчи много по-малко за реклама, отколкото вторият и третия в рейтинга Google или Coca-Cola.
Производителят на Ferrari регистрира своеобразен рекорд през 2012 г. по продажби и реализирана печалба – компанията отчита продадени 7318 автомобила, което е почти с 5% повече, отколкото през
предходния 12-месечен период. Приходите на компанията нараснаха за година с 8% до 2,233 млрд. евро, а чистата печалба достигна 244 млн. евро (което представлява ръст от почти 17,8%), съобщи
електронното издание на "Ведомости".
Компанията отбелязва рекордни обеми продажби на най-големия пазар – САЩ, където за първи път са реализирани над 2000 автомобила, както и в Китай, Германия и Великобритания. Ръстът на продажбите в
Северна Америка в сравнение с 2011 г. е почти 15%. В Китай през м.г. са реализирани 784 автомобила (+4%).
За най-скъп бранд отново е призната компанията Apple, оценена на 87 млрд. долара - почти с четвърт повече от миналата година. На второ място с достатъчно голяма разлика се нарежда Samsung. Цената на бранда нарасна с 54% и в рейтинга изпревари производителя на операционната система за своите телефони. Компанията Google, оцененена на 52,1 млрд долара (+4,7%), заема трето място.