Спазването на новите правила може да усложни конкурентоспособността на европейските компании в сравнение с компаниите от САЩ и Азия
Европейските банки и застрахователи, които инвестират в изкуствен интелект (AI), са изправени пред необходимостта от спазване на новите правила от регламента на европейската директива за защита на
личните данни (General Data Protection Regulation, GDPR). Новите правила обаче могат да възпрепятстват програмистите при разработването на сложни алгоритми за банковите или застрахователните
програми, насочени към предотвратяване на измамите или автоматизиране обработките на претенции, посочват от Bloomberg.
"Компаниите, които инвестират в разработването на технологии с използване на изкуствен интелект, ще трябва да отговорят на изискването за защита на данните", посочва Дейвид Мартин, старши
специалист в европейската организация на защита на потребителите The European Consumer Organisation (BEUC).
Спазването на новите правила може да усложни конкурентоспособността на европейските компании в сравнение с компаниите от САЩ и Азия при разработката на нови технологии, смята Ник Уолъс, анализатор
от брюкселския Център за инновации.
Новият европейски регламент за защита на личните данни GDPR (General Data Protection Regulation), който важи за всички граждани на Европейския съюз, влиза в сила от днес, 25 май 2018 г.