Планът е базиран на три стратегически стълба - устойчив растеж, по-добър профил на печалбите, иновации
Водещата италианска застрахователна група Generali представи своята нова тригодишна стратегия - Lifetime Partner 24: Driving Growth. На среща, оглавена от Габриеле Галатери ди Дженола, Съветът на
директорите на Assicurazioni Generali одобри новата тригодишна стратегия. Планът ще осигури устойчив растеж в същинските, както и нововъзникващи бизнес линии на Generali и ще се позовава на силните
основи, установени от 2016 г. Ядрото на новия план е постоянният ангажимент на Generali да бъде партньор за цял живот на повече от 68 милиона клиенти в над 50 държави. Инвестициите в
персонализирани продукти, дигитално достъпни съвети и най-доброто клиентско изживяване ще накарат Generali и неговата глобална мрежа от 165 000 агента да бъдат още по-близо до своите клиенти.
Generali ще надгради своите ангажименти за устойчивост по време на този стратегически цикъл, с непрекъснат фокус върху оказването на положително влияние върху социалното и екологично въздействие, в
интерес на всички заинтересовани страни. До 2024 г. Generali ще завърши интегрирането на ESG критериите в преките инвестиции на своето портфолио от общи сметки , ще намали въглеродния отпечатък на
портфолиото от корпоративни инвестиции с 25% и ще увеличи брутните записани премии за устойчиви продукти с 5% до 7% (CAGR) до 2024 г.
Съгласно плана, Generali ще подобри профила на печалбите си, ще увеличи рентабилността бизнеса Животозастраховане, ще инвестира 1.1 милиарда евро в технологии и дигитална трансформация, ще увеличи
приходите от управление на активи от трети страни и ще подобри допълнително ефективността.
Стратегията определя ясна визия за Generali през 2024 г., която е изградена върху три стратегически стълба: стимулиране на устойчив растеж, подобряване на профила на печалбите и водещи иновации.
Планът ще осигури силен ръст на печалбата на акция, увеличен кумулативен нетен паричен приход на Холдинга и по-висок дивидент.
Generali ще продължи да увеличава приходите от Общо застраховане и да поддържа възможно най-добрите технически маржове, като подобрява пазарния си дял в области със значителен потенциал за растеж,
включително малки и средни предприятия, здравеопазване, грижи за възрастни хора в Европа и пътувания в САЩ.
В сегмента на Животозастраховане, Групата също така ще увеличи своя капиталов лек бизнес и технически печалби, стимулирайки обеми на свързани с единици и защитен бизнес и допълнително
интернализиране на маржовете, както и разширяване на продуктовата си гама ESG. Растежът ще бъде подкрепен от ефективно управление на разходите, с продължаваща дисциплина на разходите на зрелите
пазари и фокусирани инвестиции в Азия и в бизнеса, свързан с таксите.
Компанията ще продължи да подобрява профила и рентабилността на своя Животозастрахователен бизнес, като предприема цялостно упражнение за оптимизация, за да намали интензивността на капитала и да
подобри оперативните резултати.
Следвайки същия дисциплиниран подход, който накара Generali да инвестира повече от 3 милиарда евро в сливания и придобивания, увеличаващи стойността по време на настоящия стратегически цикъл,
Групата ще преразпредели капитала си в инициативи за печеливши растеж. Generali ще се насочи към възможности за укрепване на своето застрахователно лидерство в Европа и разширяване на присъствието
си на избрани, разрастващи се азиатски пазари.
В управлението на активи, Групата ще продължи да инвестира в продукти и възможности за дистрибуция – включително разширяване на възможностите си за частни активи – за изграждане на мащаб и
генериране на допълнителни 100 милиона евро приходи от трети страни.
Инвестициите в дигитализация и технологии ще възлизат на общо 1.1 милиарда евро по време на плана, което е увеличение от 60%, спрямо последния стратегически цикъл. Това включва по-нататъшни
инвестиции в модела за взаимоотношения – Партньор за цял живот, за да се повиши стойността на продуктите и услугите към клиентите чрез мащабиране на възможностите за дигитално консултиране и
установяване на безпроблемен мултиканален подход във всички канали за дистрибуция.
Групата също така ще инвестира в разширяване на споделените платформи, нови възможности за данни и в по-широкото приемане на интелигентна автоматизация и технологии за изкуствен интелект. Това ще
намали разходите и ще подобри оперативното разнообразие на Generali – поддържайки подобрение с 2.5-3.0 процентни пункта в съотношението на разходите и приходите на Групата.
Техническото лидерство на Generali ще бъде допълнително подобрено от мощен двигател за иновации, който съчетава както вътрешни, така и ръководени от партньорствата дейности.
Нов Insurtech рисков фонд от 250 милиона евро ще позволи на Generali да използва възможности с висок потенциал
Групата също така ще стартира нова дигитална директна операция за улавяне на по-голям дял от дигиталните запази на печалба в Европа.
Generali се ангажира да действа като сила за добро в изграждането на по-устойчиво и справедливо общество. Ангажиментите за ESG са заложени в този стратегически план, включително ръст на премиите,
произтичащи от устойчиви решения, с 5%-7% CAGR до 2024 г. и пълното интегриране на критериите за ESG в преките инвестиции на портфолиото от общи сметки на Групата до 2024 г. Generali също така ще
намали въглеродния отпечатък на портфолиото от корпоративни инвестиции с 25% до 2024 г., в съответствие с ангажиментите си като член на Net-Zero Asset Owner Alliance и ще направи 8.5 – 9.5 милиарда
евро нови зелени и устойчиви инвестиции между 2021 и 2025 г. Групата също така дефинира план за пълното изключване на инвестициите и застрахователните дейности в сектора на термичните въглища и
напредва с ангажимента да не застрахова повече нефтени и газови дейности.
Проектът EnterPRIZE на Generali помага на малките и средни предприятия да направят устойчив преход, докато водещата социална инициатива на Групата – The Human Safety Net – ще отключи потенциала на
хората, живеещи в уязвими условия.
Generali ще продължи да инвестира в своите служители, за да гарантира, че те са ангажирани с успешното изпълнение на новия план, като същевременно насърчава устойчива работна среда. По време на
стратегическия цикъл - Lifetime Partner 24: Driving Growth, Групата ще се съсредоточи върху подобряването на своята култура, ориентирана към клиентите и развиване на компетенциите, което включва
повишаване на квалификацията на 70% от служителите на Generali с нови дигитални и стратегически умения до 2024 г.
Хората на Generali ще продължат да бъдат подкрепяни от справедливи процеси и равни възможности, като се разглежда разнообразието във всички негови компоненти, като ценност и по-специално се стреми
да има жени на 40% от ръководните позиции до края на периода на плана. Generali се ангажира да приеме нови устойчиви и балансирани хибридни модели на работа във всички свои звена, предоставяйки
важни ползи за своите служители и заинтересовани страни в "Следващото нормално".
Планът - Lifetime Partner 24: Driving Growth е базиран на три стратегически стълба с финансови и оперативни показатели /KPIs/:
• Стимулиране на устойчив растеж
o > 4% ръст в неавтомобилните премии в общото застраховане (CAGR 2021-24)
o 2.3 – 2.5 милиарда евро нова бизнес стойност през 2024 г. (1,9 милиарда евро за 2020 г.)
• Подобряване на профила на печалбите
o € 2,5 – 3 милиарда кумулативен дискреционен свободен паричен поток за пренасочване към инициативи, които стимулират печеливш растеж и създават стойност, включително сливания и
придобивания в застраховането и управлението на активи
o 100 милиона евро увеличение на приходите от управление на активи на трети страни
• Водеща иновация
o Инвестицията от 1,1 милиарда евро в технологии и дигитална трансформация (2022-24 г.) ще се увеличи с 60% спрямо Generali 2021
o 2.5-3.0 п.п. подобряване на съотношението на разходите и приходите
o 250 милиона евро Insurtech рисков фонд за използване на възможности с висок потенциал
Филип Доне, главен изпълнителен директор на групата Generali, посочи: "Дългогодишният ангажимент на Generali да бъде Партньор за цял живот, поставя нашите клиенти в центъра на всичко, което правим.
Според новия ни план, ще изведем този ангажимент на следващото ниво и ще потвърдим, че Generali е иноватор, ориентиран към клиента и стимулиран от данните.
Амбициозните цели и инициативи, които обявихме днес, са възможни благодарение на успешното изпълнение на предишните ни стратегически планове. Днес, Generali има силна финансова позиция,
диверсифицирани печалби, постоянен печеливш растеж и опит в генерирането на възможно най-добра възвръщаемост за акционерите. Очакваме с нетърпение да надграждаме тези постижения през следващите три
години. Нашето лидерство в застраховането, нашите вътрешни възможности за управление на активи, нашата дигитално активирана мрежа от 165 000 агенти и нашият повишен ангажимент за положителен
социален и екологичен принос означават, че компания Generali е правилно ориентирана към постигане на устойчив растеж в полза на всички заинтересовани страни”.