Българите, които имат работа, могат да очакват постоянно подобрение в заплатите и надниците, показват данните от проучването
Икономическите очаквания на българските потребители остават ниски, показват данни от проучване на института за маркетингови изследвания GfK на потребителския климат в Европа и САЩ през второто тримесечие.
Българите, които имат работа, могат да очакват постоянно подобрение в заплатите и надниците, показват данните от проучването, в което са участвали 1000 души.
Това създава малко по-положително отношение към развитието на финансовото състояние на страната през следващите няколко месеца, посочват анализаторите. Данните сочат и че намеренията за покупка се възстановяват, като стойността на показателя понастоящем е доста над нулата.
Икономически очаквания на българите са на равнище от 18 пункта, тези за приходите са минус 23 пункта, а намеренията за покупка са 8.5 пункта. Тези показатели показват положителна тенденция след спада в първите месеци на годината.
Във всички страни от еврозоната очакванията за приходите на потребителите са с доста по-лоши показатели от тези в България. Изключение от тези данни очаквано е най-голямата икономика в ЕС – тази на Германия, където пунктовете са плюс 40. В северната ни съседка – Румъния, този показател също е положителна величина – от 2 пункта.
Европейската финансова криза ескалира отново през второто тримесечие. Оценката на потребителите за бъдещето на икономиката и доходите им, както и намеренията им да правят големи покупки, варират в зависимост от степента, в която техните държави са засегнати от това развитие, посочват от GfK.
Така очаквано преобладаващото настроение сред населението в засегнатите от кризата страни като Гърция, Испания и Италия не е оптимистично.
Намеренията за покупка са с най-нисък показател в Португалия и Великобритания и Гърция. Отново в Германия те са на най-високо ниво.