Интернет гигантът Google значително е увеличил разходите си за лобиране. Само за първите три месеца на тази година те са с 43% повече, съобщава неправителствената организация Consumer Watchdog цитирана от „Гардиън“.
За периода януари - март 2015 г. Google е отделил 5.47 млн. долара. На второ място е кабелният оператор Comcast с 4.62 млн. долара.
Според Consumer Watchdog Google лобира за политическа подкрепа от САЩ в битката на интернет гиганта с Европейския съюз, особено след започването на нови разследвания заради опасения за злоупотреби с господстващото положение на интернет търсачката и Android. Освен това компанията иска да си гарантира, че такива разследвания няма да започнат и в САЩ.
Това е втората най-голяма сума за лобиране за тримесечие в историята на компанията. През първото тримесечие на 2012 г. Google е платил 5.03 млн. долара за лобиране, когато американската Федерална комисия по търговия обмисляше антитръстово разследване.
Comcast пък лобира за одобрение на сделката по сливането си с Time Warner Cable. Ако това се случи, една компания ще има контрол на над две трети от широколентовия интернет достъп в САЩ.
Amazon също значително увеличава парите за лобиране. За същия период компанията е похарчила 1.91 млн. долара, което е със 130% повече спрямо същия период година по-рано. Джеф Безос лобира активно за по-бързи и либерални регулации на безпилотните летателни апарати.
Същевременно Facebook е намалил лобирането си с 12% до 2.44 млн. долара, а Microsoft с 9% до 1.89 млн. долара.
"Въпреки че все пак повечето компании леко са понижили парите си за лобиране, важно е да разберем колко много пари се харчат от тях, за да си купуват политиките, които искат. Политиката и законите вече са за големите пари, не големите идеи", коментира Джон Симпсън, един от директорите на Consumer Watchdog.