Засега тези играчи се стремят да предлагат технологии в помощ на застрахователите
Google ще се превърне в най-голямата заплаха за застрахователите, ако технологичният гигант започне да предлага продукти за застраховане на домакинствата. Това сочи проучване на компанията
GlobalData. Компании като Google и Amazon, със значителна репутация на марката, добри цифрови възможности и бързо обслужване на клиентите, могат да навлязат на традиционния застрахователен
пазар.
За да оцени настроенията на потребителите, през 2022 г. GlobalData проведе проучване на потребителското застраховане, в което повдигна въпроса дали купувачите биха обмислили закупуване на
застраховка на жилище от нетрадиционен доставчик. Повече от 25% от респондентите са заявили, че са готови да закупят застраховка, предлагана от Google или Amazon.
"Ускореният дигитален растеж след пандемията и увеличеното използване на устройства за интелигентен дом означава, че технологичните компании представляват заплаха за застрахователите в Обединеното
кралство, използвайки своите умения за дигитализация и информираност, за да привличат клиенти", посочат от GlobalData.
Разбира се, Google, компанията-майка Alphabet и някои от нейните дъщерни дружества вече са навлезли в застрахователното пространство чрез различни партньорства. Те включват инвестиране в
застрахователни технологии, партньорство с презастрахователя Swiss Re и подкрепа на първия изцяло цифров и алгоритмичен синдикат на Lloyd.
Преди време Amazon даде заявка за участие в застрахователния бизнес чрез брокерска компания за имуществено застраховане, а после обяви, че се готви да навлезе на пазара на автомобилното
застраховане в САЩ. През годините компанията сключи множество застрахователни партньорства с играчи като Marsh и Reinsurance Group of America. Засега обаче групата все още не предлага директно
застраховки.
В анализ на големите технологични групи, коментаторите на GlobalData посочват: "Amazon е на ръба да навлезе в застрахователната индустрия от много години. От друга страна, Facebook едва ли ще
бъде толкова успешен поради негативните новини в пресата през последните години. Малко вероятно е потребителите да видят и WhatsApp като жизнеспособен доставчик на застраховки". Положителното е, че
Google и Amazon вече имат силни връзки с много домове в Обединеното кралство чрез Google Home и Amazon Echo. Доставчиците на енергия присъстват и в застраховането. Изглежда, тези играчи ще се
стремят да станат партньори на застрахователите и да предлагат технологии в помощ на застрахователните продукти. Въпреки това GlobalData прогнозира, че ако тези компании решат да предлагат свои
собствени застрахователни продукти, значителна част от потребителите ще ги разглеждат като конкуренти на застрахователите.