29 Ноември 2024, 16:15 Днес (2) | Вчера (2)

Google и Amazon са потенциална заплаха за традиционните застрахователи

03 Май 2022 10:47 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 3 май 2022, 10:47

Засега тези играчи се стремят да предлагат технологии в помощ на застрахователите

Google ще се превърне в най-голямата заплаха за застрахователите, ако технологичният гигант започне да предлага продукти за застраховане на домакинствата. Това сочи проучване на компанията GlobalData. Компании като Google и Amazon, със значителна репутация на марката, добри цифрови възможности и бързо обслужване на клиентите, могат да навлязат на традиционния застрахователен пазар.
За да оцени настроенията на потребителите, през 2022 г. GlobalData проведе проучване на потребителското застраховане, в което повдигна въпроса дали купувачите биха обмислили закупуване на застраховка на жилище от нетрадиционен доставчик. Повече от 25% от респондентите са заявили, че са готови да закупят застраховка, предлагана от Google или Amazon.
"Ускореният дигитален растеж след пандемията и увеличеното използване на устройства за интелигентен дом означава, че технологичните компании представляват заплаха за застрахователите в Обединеното кралство, използвайки своите умения за дигитализация и информираност, за да привличат клиенти", посочат от GlobalData.
Разбира се, Google, компанията-майка Alphabet и някои от нейните дъщерни дружества вече са навлезли в застрахователното пространство чрез различни партньорства. Те включват инвестиране в застрахователни технологии, партньорство с презастрахователя Swiss Re и подкрепа на първия изцяло цифров и алгоритмичен синдикат на Lloyd.
Преди време Amazon даде заявка за участие в застрахователния бизнес чрез брокерска компания за имуществено застраховане, а после обяви, че се готви да навлезе на пазара на автомобилното застраховане в САЩ. През годините компанията сключи множество застрахователни партньорства с играчи като Marsh и Reinsurance Group of America. Засега обаче групата все още не предлага директно застраховки.
В анализ на големите технологични групи, коментаторите на GlobalData  посочват: "Amazon е на ръба да навлезе в застрахователната индустрия от много години. От друга страна, Facebook едва ли ще бъде толкова успешен поради негативните новини в пресата през последните години. Малко вероятно е потребителите да видят и WhatsApp като жизнеспособен доставчик на застраховки". Положителното е, че Google и Amazon вече имат силни връзки с много домове в Обединеното кралство чрез Google Home и Amazon Echo. Доставчиците на енергия присъстват и в застраховането. Изглежда, тези играчи ще се стремят да станат партньори на застрахователите и да предлагат технологии в помощ на застрахователните продукти. Въпреки това GlobalData прогнозира, че ако тези компании решат да предлагат свои собствени застрахователни продукти, значителна част от потребителите ще ги разглеждат като конкуренти на застрахователите.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 28 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8572
GBP 2.4796 2.4887 2.3451
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив