Интернет търсачката Google купи от компанията Primedia услугата й за онлайн реклама Sprinks, която е една от основните конкуренти на Google на пазара за контекстуална реклама.
Интернет контекстуалната реклама цели заменянето на традиционните банери с интернет връзки, водещи до сайта на рекламодателя. Връзките се избират така, че да съответстват на уеб страниците, в които
се появяват.
Тази рекламна техника е вариант на рекламата чрез "платени линкове", или "специалитета" на Google, състоящ се в предлагането на връзки, водещи до рекламодателите, които отговарят на думата, с която
е направено дадено търсене.
Закупуването на Primedia, чиято стойност не е обявена, цели и нанасянето на удар на Microsoft, който наскоро агресивно навлезе на пазара за търсене на информация от мрежата.
Google и Primedia сключиха и споразумение за разделяне на приходите, идващи от мрежата от интернет сайтове Primedia About.com в срок от 4 години.
По този начин Google ще стане основният доставчик на контекстуална реклама за тези сайтове, уточняват от Primedia.
Рекламната дейност на Google е изключително печеливш отрасъл и тази година е генерирал приходи между 700 и 800 млн. долара, според данните на анализатори.