23 Април 2024, 20:28 Днес (6) | Вчера (13)

Insurance Europe: Новата застрахователна директива да не е "копи-пейст" на банковите регулации

21 Януари 2022 10:50 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 21 януари 2022, 11:07

Предложенията биха създали непропорционална оперативна и разходна тежест за ЕС застрахователен сектор

Insurance Europe публикува отговор на консултация, проведена от Европейската комисия по повод предложение за създаване на Директива за възстановяване и преструктуриране на застрахователните дружества (IRRD). Предложенията на ЕК за прилагане на рамка за възстановяване и преструктуриране надхвърлят необходимото предвид обширните гаранции, които вече са налице за защита на притежателите на полици. С оглед на специфичните характеристики на застрахователния бизнес и съществуващите инструменти по Платежоспособност II, няма нужда от толкова обширна IRRD, коментират от Insurance Europe. Освен това съотнасянето към застрахователната индустрия на режима за банково възстановяване и преструктуриране, без да се вземат предвид спецификите на застрахователната материя, е крайно неподходящо и би подкопало различните процеси на преструктуриране на застрахователните компании. Вместо това ЕК трябва да се стреми да постигне рамка, която да е в съответствие с международно приетите стандарти и да се грижи да не натоварва застрахователите с ненужни и скъпи изисквания, подчертават от Insurance Europe. Бъдещата директива, която ще се прилага в ЕС, трябва напълно да съответства на международните стандарти, произхождащи от Международна асоциация на застрахователните надзорници (IAIS). В интерес на международната конкурентоспособност, тя не трябва да поставят тези стандарти в ущърб на европейската застрахователна индустрия. Предложението на ЕК има много широк обхват, който като цяло противоречи на целевия подход международно ниво. Предложенията биха създали непропорционална оперативна и разходна тежест за ЕС застрахователен сектор.


Insurance Europe идентифицира следните ключови области на безпокойство:
-    Изискването за всяко (пре)застрахователно предприятие да изготвя планове за превантивно възстановяване или да подлежи на планиране за преструктуриране следва да бъде свързано с целите на преструктурирането, по-специално дали те са от съществено значение за непрекъснатостта на критичните функции и следва да се определя чрез набор от критерии, базирани на риска;
-    Предложението на ЕК за налагане на минимално покритие на националния пазар за възстановяване и планиране на преструктуриране от съответно 80% и 70% не е свързано с целите за преструктуриране или предоставянето на критични функции и не се подкрепя от индустрията. Ако се поддържа, минималното покритие трябва да бъде значително намалено в повечето пазари или оставено на преценка на държавите-членки;
-    Предложенията на ЕК предвиждат голям брой нови правомощия за надзорните и преструктуриращите органи. Въпреки че индустрията признава необходимостта от създаване на достатъчно правомощия за органите, за да изпълняват задълженията си, много от предложенията ще дадат на Европейския орган за застраховане и професионално пенсионно осигуряване (EIOPA) и на националните надзорни органи множество произволни правомощия. Така например, новите правомощия за ранна намеса на надзорните органи, които ще бъдат приложени като част от промените в чл.
-    141 от Платежоспособност II (заедно с еквивалентните им мерки, предвидени в предложенията за промяна на Платежоспособност II), ще дадат право на надзорните органи да се намесват във все още стабилни предприятия, които отговарят на всички финансови изисквания;
-    Предложенията също така биха довели до значително повишена роля на EIOPA в разработването и надзора на режима за възстановяване и преструктуриране. Повишената роля на EIOPA вероятно ще доведе до нежелана промяна в баланса на силите между нея и органите за преструктуриране.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 22 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8359
GBP 2.4796 2.4887 2.2843
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив