От началото на 2005 година компанията на два пъти отказва да изплаща обезщетения, използвайки всевъзможни юридически трикове, коментира днес Kyodo News
Скандалите около Meiji Yasuda Life Insurance Co., които избухват на два пъти за половин година, хвърлят сянка върху сектора на животозастраховането в Япония.
От началото на 2005 година компанията на два пъти отказва да изплаща обезщетения, използвайки всевъзможни юридически трикове, коментира днес Kyodo News.
“Неизплащането на щети нанася сериозни вреди на сектора. Meiji Yasuda отвори кутията на Пандора”, коментира изданието.
Компанията е създадена през 2002 година след сливането на Meiji Life Insurance Co. и Yasuda Mutual Life Insurance Co.
Проблемът назря, след като компанията започна да отказва изплащането на обезщетения, въпреки, че преди две седмици президентът й – Риотаро Канеко се закани да провери всички подобни случаи.
През март избухна скандал, свързан с компанията, след като 50-годишният Шоичи Фуджисука - директор на отдела по депозитите на държавните пощи в гр. Вено е бил арестуван за опит да изнудва Meiji
Yasuda Life Insurance.
През юли миналата година Фуджисука е изпратил електронно писмо до Yasuda Life Insurance, в което посочва, че разполага с база данни за клиентите на застрахователя и която оценява на 2 млн. йени.
Той е заплашил компанията, че ако не му бъде предадена половината от сумата или 1 млн. йени, ще злоупотреби с 4 диска с над 28 000 отделни файла.
Според разследването, Фуджисука се е добрал до данни за клиентите на компанията по време на сливането на Meiji Life Insurance Co. и Yasuda Mutual Life Insurance Co. през януари миналата година,
когато личните данни на над 120 000 клиенти на застрахователите са били предоставени за административни нужди на държавната Japan Post Со.
Meiji Yasuda Life успокои притесненията на клиентите си след ареста, че нито един от 120 000 отделни клиенти в базата данни не е могло да бъде идентифициран персонално, а шефът на Japan Post Со. за
региона на Токио - Такамаса Мори е разпоредил проверка в компанията.