Глобалната технологична компания Mastercard и българският стартъп TICKEY обявиха началото на дългосрочното си партньорство в сферата на „интелигентния“ транспорт в България.
Съвместно със Софийски метрополитен наскоро беше представен пилотният проект в софийското метро, който позволява на гражданите да купуват билети директно със своето смартфон устройство. По този начин потребителите ще пътуват по-бързо и удобно, без да е нужно да отделят излишно време за закупуването на хартиен билет.
"В Mastercard приветстваме иноваторите по целия свят и сме щастливи да подкрепяме компании като TICKEY. Съвместната работа между партньори от различни индустрии и сфери ни дава възможност да отключваме потенциала на технологиите днес и да постигаме визията си за интеригентни градове. Вълнуваме се, че това се случва вече и в България", коментира Артур Туремка, генерален мениджър на Mastercard за Балканите.
Концепцията за умния град достигна и София благодарение на мобилно приложение, разработено от TICKEY и интеграцията му с iBeacon сензори, поставени в пропусквателните устройства на метростанциите. Mastercard за първи път забелязва потенциала на приложението през 2015 година по време на своята акселетароска програма Start Path в Европа. Чрез тази програма компанията засвидетелства ангажимента си да подкрепя иновативни стартъпи, които разработват следващо поколение решения в сферата на търговията и финансовите технологии на глобално ниво. Концепцията на TICKEY за "умен" транспорт, основан на iBeacons сензори и технология, която използва мобилни данни и геолокация, бе оценена именно в този период.
"Горда съм, че България е сред първите държави в Европа, които предлагат отворено решение за "умен" транспорт на всички хора, които обичат технологиите. TICKEY е чудесен пример за това как иновациите трансформират публичния транспорт, като го правят по-удобен и предпочитан от всички пътуващи", коментира Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония, и посочи още, че TICKEY ще кандидатства за програмата Mastercard Start Path и през 2017 година, като представи пълния потенциал на приложението си.