Заради COVID-19 много компании радикално променят своя бизнес модел и застрахователите трябва да покажат подкрепа
Нов отчет на Lloyd's of London призовава застрахователите и презастрахователите да създават по-прости продукти за защита на клиентите. Lloyd's предлага редица начини, с помощта на които глобалната
индустрия да отстрани сложността при разбирането от клиентите на застрахователните покрития. Според отчета, коронавирусната криза е осветила необходимостта от нови застрахователни решения и сега,
когато все повече компании изготвят планове за възстановяване от глобалните карантинни мерки, застрахователите имат възможност да реагират. Необходимостта от по-прости и разбираеми продукти е
особено актуална, отчитайки явните усложнения, възникнали заради неопределеността на застрахователните покрития в случаите на пандемии, както и в резултат на съдебни спорове.
Lloyd's излиза с няколко препоръки към застрахователите.
На първо място, секторът е призован да направи пространен лингвистичен анализ на клиентската документация и а я направи по-разбираема.
На второ място, препоръката е презастрахователите да инвестират в различни иновации, включително и цифрови полици, както и да използват и радикални варианти, например параметрично застраховане или
застраховане на база резултати.
Отчетът съдържа и призив за по-непосредствено участие на клиентите при разработването на продукти за създаване на по-опростени и актуални продукти, съобразно променящите се потребности и
постпандемичните рискове.
Самите експерти от Lloyd's започват преглед на своите действия, като ще се направи анализ на това как продуктите се разработват, проектират и разпространяват. Ще бъде направен преглед и на каналите
за продажба, както и на търговските партньори. Специално внимание ще бъда обърнато и на риск мениджърите.
"В момента много компании по света се развиват и променят, за да противостоят на продължаващото въздействие на COVID-19, в това число радикално променят своя бизнес модел. Ето защо
застрахователният сектор е длъжен срочно да преразгледа как по-добре да подкрепи и да обслужва своите клиенти", коментира главният изпълнителен директор на Lloyd's Джон Нийл. Въпреки че социалните
и икономическите последици от пандемията достигат невиждани мащаби, това може само да активира глобалната индустрия за създаване на по-прости застрахователни продукти, които да бъдат и по-понятни
на клиентите, счита Нийл. Това, според него, ще укрепи доверието в сектора и ще даде нов тласък на взаимоотношенията с клиентите.