Новата програма е част от инициатива на застрахователната група "Евроинс" за инвестиции в нови технологии и бизнес модели
Първата по рода си дигитална програма Oli, предлагаща онлайн застраховки и ползваща изцяло новите технологии, започва дейност в България. Целта е да превърне застрахователните услуги в по-достъпни, бързи и удобни, информираха създателите на програмата при представянето й на днес в София.
Oli е създадена от "Евроинс Живот" ЕАД, дъщерно дружество на "Евроинс Иншурънс Груп" АД (ЕИГ). Проектът е реализиран от служители на компанията и външни консултанти като част от вътрешна кампания за нови иновативни проекти в полза на клиентите. Oli е и част от по-мащабна инициатива на ЕИГ - Boosts! EIG, с цел инвестиции във финансово и застрахователно-технологични (fintech/insurtech) продукти и модели. Целта на инициативата е разработването на иновативни застрахователни програми, използващи новите технологии, както и привличането на дигитални предприемачи.
Първият предлаган от Oli продукт е насочен към клиентите с жилищни и потребителски банкови кредити, за които се изисква застраховка "Живот". Дигиталната програма дава възможност за значително по-ниска от стандартно налаганата от банките цена за застраховката, като офертата се получава веднага онлайн през телефон, таблет или компютър. За целта е необходимо да се въведат размера и срока на кредита. Ако кредитополучателят вече е сключил животозастраховка, той може да я прекрати и да сключи нова чрез Oli бързо, лесно и на по-добра цена. "Чрез Oli разходите за застраховката намаляват с до 40%. Знаем, че предлагаме най-добрите цени в България, защото работим независимо от банките и онлайн. Всичко при нас става бързо, лесно, прозрачно и удобно. Без дребен шрифт и формалности", коментира Калин Костов, изпълнителен директор на "Евроинс Живот" и част от екипа, разработил Oli.
Плановете на създателите на Oli са постепенно да бъдат добавяни нови застрахователни продукти. Целта е и всяка една стъпка при взаимодействието с клиента - от подаването на офертата, през
сключването на застраховката до плащането на премията и обезщетението да става онлайн и максимално бързо. Амбициите на екипа на Oli са програмата да стане достъпна на всички пазари, на които
оперира "Евроинс Иншурънс Груп".
ЕИГ стартира и инициативата Boosts! EIG, в рамките на която ще задели бюджет за инвестиции в иновативни финансови и застрахователни продукти и модели, които да носят ползи за потребителите. Идеята
е да бъдат привличани таланти и новатори с предприемаческо и дигитално мислене. Те могат да бъдат както служители, така и представители на предприемаческите среди и стартъп общността.
"Дигиталната революция променя цялата финансова и застрахователна индустрия. Boosts! EIG ще бъде основен стълб в стратегията ни за по-тясното интегриране на нашата компания във fintech и insurtech екосистемата и ще ни даде възможност да обединим усилия с талантите, които искат да подобрят финансовите и застрахователните услуги в полза на потребителите, чрез използването на новите технологии и т. нар. disruptive модели. Чрез партньор като ЕИГ стартъп предприемачите и иноваторите ще имат достъп до активи, финансиране, експертиза и мрежа от ментори и мениджъри със солиден опит в застрахователната индустрия", коментира Кирил Бошов, главен изпълнителен директор на ЕИГ.
Планираните от ЕИГ инвестиции в рамките на бюджета на Boosts! EIG са за 2 млн. лв. през следващите 3 години.