Прогнозираните загуби се движат в диапазона $16 млрд.- $35 млрд.
Анализаторите на S&P Global Ratings разгледаха няколко възможни сценария за презастрахователните загуби в резултат на конфликта между Русия и Украйна. Най-лошият от тях предполага потенциални загуби за над $35 млрд. в авиационния, специализирания бизнес и киберрисковете. Има очаквания, че авиационният пазар може да понесе исторически загуби, ако Русия осъществи плановете си за национализация на над 500 западни самолети, дадени под аренда на руските компании до началото на военните действия. Остава неясно как точно застрахователното и презастрахователното покритие ще обслужи тези загуби, ако арендодателите на самолетите не успеят да си ги върнат. S&P предупреди, че може да са необходими много години за разрешаването на проблема и покриването на загубите. Ето защо анализаторите разглеждат три възможни изхода от кризата и влиянието им върху застрахователните и презастрахователните компании.
При първия сценарий глобалните застраховани авиационни загуби са оценени на $6 млрд. за 78 задържани в Русия самолети. Предполага се, че някои от покритията ще бъдат отменени, а бъдещите съдебни решения ще ограничат най-високите застрахователни суми. При този сценарий към застрахованите авиационни загуби се добавят още $10 млрд. други застраховани загуби по специалните линии, или общо застрахованите загуби достигат $16 млрд., изхождайки от военния риск, политически риск и политическия бизнес риск с насилие. Към тази картина се добавя и неизвестният фактор кибератаки, чиято сериозност и честота нараства и може да повлече след себе си още по-големи загуби за презастрахователите.
При втория сценарий S&P предполага, че застрахованите авиационни загуби ще достигнат $12 млрд., изхождайки от оценъчната застрахователна стойност на 515 задържани самолета. При този сценарий анализаторите добавят около $15 млрд. застраховани загуби от специализираните линии.
При последния, най-лошия сценарий, S&P оценяват загубите за авиацията на $15 млрд., изхождайки от още по-високите загуби в сравнение с оценъчната застрахователна стойност. Този сценарий отразява възможната неопределеност, свързана с точната застрахователна стойност и предположението, че повечето полици не подлежат на отмяна и че при евентуални съдебни дела решенията ще бъдат в полза на арендаторите с максималните възможни застрахователни суми. Тук анализаторите добавят още $20 млрд. застраховани загуби по специализираните линии и така общата сума нараства до $35 млрд., без да бъдат добавени потенциалните разходи от киберрисковете. Ако предположим, че застрахованите загуби достигнат $35 млрд., най-големите 21 световни презастрахователи съвкупно ще покрият около 50 на сто, или $17,5 млрд. от тези загуби.
Анализаторите на S&P посочиха, че няколко презастрахователя с голям дял на авиационните рискове може да бъдат изложени на драматични загуби.