UNIQA Hrvatska в региона на Югоизточна Европа (Босна и Херцеговина, Сърбия, Черна гора, България, Хърватия и Румъния), постигна отлични бизнес резултати през първите девет месеца на 2024 гoдина.
Според предварителните резултати, начислената премия е нараснала с 14,4 на сто, а реализираната печалба преди облагане е в размер на 6,7 млн. евро.
Регионът на UNIQA SEE е третата по големина общност от държави в групата на UNIQA, с около 2000 служители и два и половина милиона клиенти. С подкрепата на Групата, регионът ще продължи да развива застраховането в региона, като предоставя на клиентите модерни, цифрови и прости застрахователни решения, но също така ще влияе на общността, като инвестира в социално отговорни инициативи и в своите служители.
UNIQA Insurance Group AG обяви 9,2% увеличение на начислените премии до около 6 милиарда евро и 1% увеличение на печалбата преди данъци до 340 милиона евро . Резултатите на Групата за първите три тримесечия бяха особено засегнати от бурята "Борис" през септември, за която бяха изплатени брутни щети в размер на 184 милиона евро. Понастоящем UNIQA изчислява, че общите щети, причинени от това наводнение, ще възлизат на 230 милиона евро в брутна сума и около 86 милиона евро в нетна сума след презастраховане.
Андреас Брандщетер, главен изпълнителен директор на UNIQA Insurance Group AG, посочи, че въпреки огромните щети, причинени от наводненията в Австрия, Полша, Чехия, Словакия, Унгария и Румъния, Групата е постигнала солиден резултат благодарение на последователната стратегия на компанията, която позволява Силната позиция на UNIQA Group на ключови пазари и значително повишена устойчивост на техническия резултат към негативни влияния. Ключовите аспекти са печеливш растеж на бизнеса в Централна и Източна Европа и силни резултати от продажби в цялата група.
UNIQA Group представи и нова стратегия "UNIQA 3.0 – Growing Impact" , която се основава на още по-голяма ориентация към клиентите, отразявайки мисията на UNIQA: Живеем по-добре заедно. Името на стратегията "Нарастващо въздействие" означава, че UNIQA иска да бъде релевантна в ежедневието на 17 милиона клиенти и да превърне по-нататъшните инвестиции в по-голяма клиентска удовлетвореност, растеж и печалба. Тези цели ще бъдат постигнати чрез по-нататъшна дигитализация на предложения и процеси, нови бизнес модели в областта на здравето и устойчивостта, както и по-интензивно, още по-фокусирано сътрудничество на ниво цялата група.