Тестът изпитва колата при страничен удар
Американският застрахователен институт по пътна безопасност IIHS проведе краш-тестове на единадесет градски автомобила по методиката стълкновение с 25% странична преграда при скорост 65 км/ч. Такъв
удар често създава проблеми и на големите коли, но при ситикарите положението е направо опасно: от 11 малолитражки само един модел показва прилични резултати.
В теста са участвали следните коли: Chevrolet Spark, Mazda 2, Kia Rio, Toyota Yaris, Ford Fiesta (сборка след август 2013-та), новият Mitsubishi Mirage, Nissan Tiida (Versa), Toyota Prius C,
Hyundai Solaris (Accent), FIAT 500 и Honda Fit (Jazz).
Само Spark (корейска сборка) е отличен с наградата Top Safety Pick 2014, съобщи "Автоутро".
Според специалистите, лекото собствено тегло и сравнително тънката ламарина на купетата пречат за постигането на добри резулати.
Най-небезопасни се оказали Honda Fit, FIAT 500 и Hyundai Solaris (Accent), които допускат ярко изразена склонност за допускане на травми на бедрата заради тънките детайли и неудачната
структура.
Тестът със странична преграда е сложен заради това, че ударът основно понася лявата страна на колата, като при това системата за пасивна безопасност работи съвсем различно, отколкото при европейските тестове с 40-процентна преграда, провеждани от EuroNCAP.
Даже големите автомобили трудно покриват американските стандарти. ПРез миналата година, например, сред 12 автомобила само един получи най-висока оценка за безопасност.
В настоящите тестове оценките са следните:
Chevrolet Spark - Приемливо
Mazda2 - Посредствено
Kia Rio - Посредствено
Toyota Yaris - Посредствено
Ford Fiesta - Посредствено
Mitsubishi Mirage - Зле
Nissan Versa (седан) - Зле
Toyota Prius C - Зле
Hyundai Accent - Зле
Fiat 500 - Зле
Honda Fit – Зле