Vienna Insurance Group (VIG) публикува отчетите си за финансовата 2022 година на 19 април 2023 г., потвърждавайки предварителните данни, съобщени на 15 март 2023 г. Документите разкриват не само забележителните добри финансови резултати, но и силния ангажимент към целите за устойчивост.
При 12,6 милиарда евро премийният обем през 2022 г. е с 14,1% по-висок от предходната година. Печалбата преди данъци е 562 милиона евро, което е с 10% по-високо от 2021 г. Печалбата след данъци е 466 милиона евро, което представлява 24% подобрение спрямо предходната година. При 94,9%, комбинираното съотношение беше в целевия диапазон от 95%. При 797 милиона евро финансовият резултат е нараснал с 26% спрямо стойността за 2021 г. Коефициентът на платежоспособност на групата от 280% (включително преходни мерки) в края на 2022 г. подчертава изключително силната капиталова позиция на VIG Insurance Group и по този начин високата устойчивост на бизнес модела.
Силна вградена стойност
Благодарение на икономическата среда и по-специално рязкото увеличение на кривите на доходност, вложената стойност през финансовата 2022 г. се повиши с над един милиард до 4,8 милиарда евро. Създаването на стойност беше подкрепено от сключването на печеливш нов бизнес с марж от 3,6%. VIG Group успя значително да увеличи новия си бизнес марж в Австрия и Германия, както и в региона на ЦИЕ. В Австрия и Германия бе сключен нов бизнес с марж от 2,6% (1,8% през 2021 г.), докато в региона на ЦИЕ маржът се повиши от 3,8% през 2021 г. на 4,8% през 2022 г. Вградената стойност на живота и здравето застрахователен бизнес е нетната стойност на активите плюс настоящата стойност на очакваните бъдещи печалби от съществуващия застрахователен портфейл. Вградената стойност е изчислена до финансовата 2022 година в допълнение към финансовите отчети по МСФО 4 и показва рентабилността на животозастрахователния и здравнозастрахователния бизнес. След преминаването към новия стандарт за финансово отчитане за застрахователни договори в съответствие с МСФО 17 вече няма да е необходимо да се определя отделно вградената стойност, тъй като ще бъде възможно да се извлекат съответните ключови цифри директно от консолидираните финансови отчети.
Повече растеж, повече солидарност
Мотото на тазгодишния годишен отчет на Групата е "Повече растеж” и постигнатите резултати подчертават стратегията за растеж, следвана от Групата. Мотото на Доклада за устойчивост е "Повече солидарност" и се отнася до дейности като интензивната социална ангажираност на Групата с народа на Украйна и колегите от трите украински компании на VIG поради войната. Например, ръководството на VIG създаде VIG Family Fund. Благодарение на основното разпределение, както и на допълнителни вноски от компании на VIG и директно от служители, беше събрана сума от около 7 милиона евро в подкрепа на средносрочните и дългосрочни усилия за възстановяване на семействата на компаниите на VIG в Украйна, които са били засегнати. VIG вижда устойчивостта като важна част от своята стратегическа ориентация.