От Комисията за финансов надзор коментираха, че за включването на щетите в системата "бонус-малус" може да се мисли, но на по-късен етап
Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ) по принцип подкрепя включването на щетите при определяне на основния рисков коефициент по системата "Бонус-малус", обяви за бТВ Константин Велев, председател на браншовата организация. Това обачеэможе да не се окаже толкова изгодно за потребителя, колкото изглежда, защото ще се отчитат всякакви щети, включително леките, констатирани с двустранен протокол, т.е. такива, които се случват далеч по-често на пътя от нарушенията. "Понякога си пожелаваме неща, които впоследствие, като им видим ефектите, не сме склонни да приемем", допълни Велев.
От Комисията за финансов надзор коментираха, че за включването на щетите в системата "бонус-малус” може да се мисли, но на по-късен етап.
Той посъветва да се обмисля внимателно кой ще бъде вписан в полицата на вашия автомобил: "Ако решите да впишете партньора си в полицата на вашата кола, то е добре да сте наясно, че неговите
нарушения с неговата кола ще се прехвърлят автоматично и върху вашата, без значение, че той не я кара, а само фигурира в полицата. Вписвайте го само ако той ползва и вашия автомобил. Ако не ползва
вашия автомобил – съветът ми е да не го вписвате, защото няма смисъл неговият малус да тегне върху двата семейни автомобила.”
Междувременно автобусните превозвачи отново се обявиха против предложения вариант на системата "бонус-малус". От бранша настояват по-скъпа полица да се плаща, само когато се е стигнало до реално
причиняване на щети, а да отпаде оскъпяването за административни нарушения, като превишаване на скоростта например.
Планът беше новата система да заработи от началото на 2020 г., но засега се отлага за отново, вероятно за март.