Технологията ще спомогне за подобряване на ефективността, намаляване на разходите, увеличаване на приходите и повишаване удовлетвореността на клиентите
Авиопревозвачът easyJet назначи своя първи ръководител "Научни данни", за да ускори процесите по използване на софтуерен изкуствен интелект. Технологията ще спомогне за подобряване на ефективността, намаляване на разходите, увеличаване на приходите и повишаване удовлетвореността на клиентите, чрез по-нататъшно подобряване на редица области, като полетните разписания, надеждността на флота, избора на бордни продукти (храни и напитки) по време на полет(
Изкуственият интелект работи с компютърни програми за анализ на огромни масиви данни – например на 170-те милиона храни и напитки, предлагани годишно във всички полети на компанията, на 1,5-те
милиарда часове, прелетявани всяка година от компонентите на всички самолети, на 1,3-те милиарда търсения през последните 12 месеца.
Традиционните компютърни технологии просто отчитат и записват такива данни, докато модерните компютърни решения с изкуствен интелект, започват да използват тези данни с цел предвидимост на бъдещи
събития. Например предсказването на отказ на даден компонент, така че да може да бъде заменен по планиран начин, елиминира неочакваната повреда, която би могла да доведе до забавяне на полет. Друг
пример е предсказването на категориите търсене на определени храни и напитки за всеки полет, така че доставките да съответстват на търсенето на клиентите, без да привършват или надвишават нужното
количество.
Други области, в които ще се прилага компютърния изкуствения интелект, включват полетното разписание на авиокомпанията, за да се гарантира, че най-добре отговаря на търсенето на пътниците.