Повечето собственици на коли смятат, че возилото има свой характер
Проучване сред автомобилистите в Русия, проведено от местния Фонд "Обществено мнение" (ФОМ), показва, че за мнозина личното превозно средство изобщо не е само „купчина ламарина“, а почти одушевен предмет, наричан с най-нежни и дори любовни имена. Шофьорите препускат по пътищата на страната на своя железен кон, като често разговарят с него, съветват се (каквото и да означава това), тъгуват, ако бъде ранен, пардон, блъснат - изобщо, изпитват всички чувства към верен приятел.
Според социолозите, две трети от запитаните са признали, че автомобилът за тях е придобивка от първа необходимост, с която по никакъв начин няма да се разделят. Сред респондентите под 30-годишна възраст, 55% отговарят, че все пак могат и без кола, но при запитаните на възраст между 30 до 60 години над 70% определят колата като най-важното нещо. Такова мнение споделят и 79% от възрастните, съобщава "Российская газета".
45% от руснаците (52 на сто от младежите) признават, че са силно привързани към своя автомобил.
Една четвърт от шофьорите са дали име на колата си. Най-популярното е Ласточка. Сред останалите разпространени названия с нежен привкус са „Момичето ми“/ „Момчето ми“, „Малкия“/ „Малката“,
„Красавицата“, „Гълъбчето“ и пр. Често срещата практика е и колите да получават човешки имена, например: Дуся, Жорик, Грета, Кузя, Сеня, Кеша, Шарлота и даже Виталий Юриевич. Разпространени са и
прякори: Жужа, Безпризорник, Бобик, Крокодилчик, Морковка, Сарай и даже Буцефал. Част от автолюбителите определили въпроса като деликатен и интимен и отказали да отговорят.
Повече от половината запитани смятат, че автомобилът има свой характер, най-често надежден (14% от респондентите) или добър (9%). За 8% своите автомобили са спокойни и уравновесени, за 4% са меки и нежни. 7% ги приемат за капризни и своенравни, за 2% са агресивни. Едва една четвърт смятат, че колата няма характер.