Купувачите на автомобили масово биват заблуждавани от производителите по отношение на разхода на гориво на техните модели
До този извод стигат експертите от базираната в Брюскел организация "Транспорт и околна среда" (Transport & Environment), цитирани от ВВС. Те се позовават на проучване на неправителствената организация "Международен съвет по чист транспорт", което е обхванало 600 000 коли в Европа в периода между 2001 и 2014 година.
Изводът е, че разликата между заводския и реалния разход на гориво е около 40%. В резултат всеки собственик на лек автомобил в Европа плаща годишно с 450 евро повече от очакваното за бензин или дизел. За жизнения цикъл на колата сумата набъбва средно до 2800 евро.
Според Грег Арчър, който е мениджър на програмата за превозни средства в "Транспорт и околна среда", е нужна промяна в цялостната система на тестове и проверка на данните на производителите. Независимите агенции в Европа, които тестват автомобилите, получават финансиране от самите автомобилни концерни. В САЩ имаме независим регулатор EPA (Агенцията за защита на околната среда).
"Скандалът "Фолксваген" е само върхът на айсберга, що се отнася до лъжите на производителите за разхода на гориво", подчертава Арчър. Според него е крайно време с проблема да се захванат европейските правителства.
От неправителствената организация смятат, че две трети от автомобилите, пуснати на пазара от 2008 година насам, имат само теоретичен разход на гориво в рамките на посочвания.