Колкото повече мобилни приложения се появяват, толкова повече инциденти стават
Автомобилните полици в САЩ поскъпват, алармира наскоро генералният директор на State Auto Financial Майкъл Лароко. Според него, две са причините за това. Първата е ръстът на закупуваните
автомобили, а втората – използването на смартфоните, което, според него, се превърнало в пандемия.
По данни на State Farm Mutual Automobile Insurance, през 2015 г. 36% от участниците в допитване, признали, че пишат sms-и по време на шофиране, а 29% – че използват интернет. През 2009 г. тези
респонденти са били съответно 31 и 13%. През 2011 г. 52% от водачите са имали смартфони, а през 2015 г. този процент се увеличава на 88 на сто.
През IV-то тримесечие на миналата година застрахователните компании Travelers, Hartford Financial Services и Horace Mann Educators съобщиха за спад в печалбата от автомобилните застраховки и
отбелязаха, че за това отчасти са виновни смартфоните. "Липсата на внимание на водача винаги е била проблем, но с увеличаването на мобилните приложения тя става все по-остра", посочва
вицепрезидентът на Horace Mann Бил Колдуел. Неговата компания планира през тази година да повиши тарифите с 8% в допълнение към 6,5%-ното увеличение през 2016 г.
В последните месеци увеличение на тарифите има още при Travelers, Allstate и Geico (в състава на Berkshire Hathaway на Уорън Бъфет). Според президента на Allstate Матю Уинтер, връзката между
използването на смартфоните и аварийността е "поразителна". От 2014 г. Цените на полиците в Allstate са увеличени средно с 11%.
По оценка на Insurance Information Institute, от 2011 г. средната стойност на полицата в САЩ е нараснала с 16% до $926 през 2016 г. По данни на сайта thezebra, който сравнява тарифите на над 200
застрахователни компании в САЩ, средната стойност на полицата е даже по-голяма – $1323 в сравнение с $1194 през 2011 г.
Тази статистика противоречи на прогнозите, които вещаят спад при застрахователните премии с развитието на умните автомобили. Това е така заради поскъпването на ремонтите, а също така и заради
монтирането на видеокамерите и другите приспособления, които имат за цел намаляване на аварийността.
През септември м.г. Aon съобщи, че към 2035 г. размерът на премиите, събирани от автомобилните застрахователи в САЩ, ще намалее с 20%, а към 2050 г. – с 40%.