Задължителните и доброволни полици са реализирали 38% от премийните приходи през 2011 година
Автомобилното застраховане продължава да е най-силния сектор на общото застраховане, разкрива доклад на браншовата организация CEA, публикуван наскоро. Задължителните и доброволни полици са реализирали 38% от премийните приходи през 2011 година или 124 млрд. евро.
Вторият по големина сегмент е имущественото застраховане, с 25% дял, следвани от общата гражданска отговорност и „Злополука” с по девет на сто.
Групата „други”, в която влиза покритието на авиацията, сухоземния и морски транспорт, легалните разходи, пътническите и кредитни застраховки, отговаря за общо 18 на сто на оборота на европейските общозастрахователи.
Не е ясно обаче как Стария континент успява да се възползва от експлоатирането на един от най-успешните канали за дистрибуция на своите продукти – интернет. Тъй като браншовата организация класифицира като „директни продажби” както сделките, осъществени пред глобалната мрежа, така и тези, сключени от служители на компанията, остава загадка доколко бумът на технологиите успява да прекрои навиците на общозастрахователите.