Не издават касови бележки и гаранционни карти. 170 жалби до КЗП само в София от началото на годината
Автомонтьори се представят за част от оторизирани сервизи, а всъщност преправят коли на черно. Тарикатите разлепят рекламни бележки по стълбове и спирки. В тях посочвали, че поправят возилата на
място, а накрая лъжели клиентите си, че предлаганата услуга важи само при определени условия. Това разказа пред "Монитор" опарен шофьор, неотдавна подлъган от подобна "оферта".
Клиентът видял афиша на стълб и решил да потърси помощ от майстора, тъй като имал проблем с един от прозорците на автомобила си. След като се свързал с измамника обаче, бил инструктиран да отиде
пред известна дюнерджийница в столичен квартал, където да бъде ремонтиран автомобилът му.
"Отидох на уреченото място, въпреки че очаквах той да дойде пред дома ми, след което ми каза да отида в съседен квартал", жалва се потърпевшият.
Монтьорът разглобил предната врата насред улицата, като се разбрали вечерта на същия ден да се срещнат отново на определеното място и да бъде сменена счупената част.
След като се усетил на къде вървят нещата, опареният решил да поиска фактура и гаранция. Тарикатът категорично отказал да предостави подобни документи на своя клиент, като обяснил, че единствената
гаранция, която може да даде, е визитна картичка с написани на ръка номер и модел на автомобила, дата, срок на гаранцията и подпис.
"Започнахме да спорим, а той ми каза, че ако искам фактура и касова бележка, трябва отново да се видим на следващия ден", каза още опареният. Той дори го попитал към кой сервиз работи и къде може
да намери фирмата, за да си потърси правата. Тогава майсторът започнал да увърта и да твърди, че не знае как е правилното име на фирмата и на кой адрес се намира. Дори обяснил, че в момента сам си
е шеф и му предстои отваряне на собствена фирма.
От Комисията за защита на потребителите (КЗП) поясниха за "Монитор", че от началото на 2016 г. във ведомството са постъпили около 170 жалби и сигнали на граждани във връзка с ползване на услугите
на автосервизи. Потребителите най-често се оплаквали от проблеми, свързани с некачествено извършена услуга или дефектни резервни части.
От комисията допълниха, че в 72% от случаите съдействието на КЗП е довело до успешното разрешаване на казусите в полза на гражданите.