Нищо друго освен революция в автомобилната индустрия няма да спаси тези производители
Големите производители на автомобили ще трябва да плащат многомилиардни глоби заради неспособността си да се справят със строгите европейски лимити за емисиите на въглероден диоксид, определени за
2021 година. "Само четири от 11 производителя на автомобили се очаква да постигнат целта за емисиите на CO2 в ЕС до 2021 година; останалата част ще са изправени пред значителни глоби", заявиха
изследователи от британската фирма PA Consulting, цитирани от GreenTech.bg. Страните от Европейския съюз постигнаха споразумение през 2014 г., че
производителите на автомобили трябва да ограничат емисиите на CO2 до 95 грама на километър за всички свои модели в срок от седем години. Цифрата за 2015 г. е средно около 130 грама на километър.
Ако целта не бъде изпълнена, производителите ще трябва да плащат солени глоби. Размерът им ще се изчислява лесно – по 95 евро за всеки грам над границата, умножено по броя на автомобилите, които са
продали през 2020 г.
"Повечето производители на автомобили ще бъдат наказани", казват консултантите. Особено това важи за германските производители, които често предлагат по-големи, по-замърсяващи двигатели, смятат
авторите на изследването.
Нищо друго освен революция в автомобилната индустрия няма да спаси тези производители, смятат анализаторите.
Немските BMW, Volkswagen и Daimler, американската Ford, италианско-американската Chrysler, френската PSA и Hyundai от Южна Корея няма да смогнат да вкарат емисиите от своите коли в определените
норми в границите на уречения срок. Хапчето обаче ще бъде особено горчиво за компанията-майка на Peugeot PSA, която ще пропусне целите си заради неотдавнашното закупуване на немската Opel от
General Motors.
Volkswagen би могла да получи наказание в размер на 1,7 милиарда евро, докато сметката за Fiat Chrysler може да достигне 1,2 милиарда, показват прогнозите.
Volvo, Toyota, Renault-Nissan и Jaguar Land Rover се очаква да изпълнят целите си за CO2.
Германски производители на автомобили обявиха "порой" от електрически модели за следващите години, тъй като скандалите с емисиите на дизеовите двигатели през последните 2 години съсипаха имиджа им,
но това няма да е достатъчно да намалят "сметката" си за надвишавнето на лимитите за CO2. Новата технология ще пристигне твърде късно на пазара и няма да спаси фирмите от тежките санкции през 2021
г.