Въпреки че и двете страни искаха делото да не се отлага, съдът реши да даде 14 дневен срок на страните да се запознаят с новите доказателства
Административният съд в София за втори път отложи делото за синята зона - за 25 януари 2013 година. Причината отново беше внасянето на нови доказателства и от жалбоподателите и от Столичната община.
Адвокатите на Центъра за градска мобилност, на общинския съвет и на местната управа, внесоха три тома нови документи към делото, сред тях има аудиозапис от заседанието при приемането на промените в наредбата за паркирането и разчети за ефекта от новите зони.
Към жалбоподателите се присъедини Пенчо Пенчев, който също добави нови доказателства. Въпреки че и двете страни искаха делото да не се отлага, съдът реши да даде 14 дневен срок на страните да се запознаят с новите доказателства и ги задължи да дадат становище дали те са относими към делото.
От общината бяха представили само едно копие на аудиозаписа и затова съдът ги задължи в тридневен срок да дадат на жалбоподателите повече копия. От неправителствените организации заподозряха, че целта е затлачване на делото и продължаването му до безкрай.
"Защо днес беше внесен аудиозаписа, без да сме запознати", попита председателят на неправителствената организация "Днес" Анжелика Цокова. Адвокатите на общината отказаха коментари пред журналистите.
Пред сградата на съда днес се бяха събрали петдесетина граждани на мълчалив протест срещу новия регламент в синята зона.
Синята и нововъведената зелена зона влязоха в сила от 1 септември, а от 1 октомври важат правилата за живеещите в центъра, които трябва да купуват винетен стикер, за да паркират до дома си. В синята зона се паркира за 2 лева на час, а в зелената - за 1 лев на час.
Живеещите в центъра трябва да плащат годишен винетен стикер за първа кола от 150 лева, а за втора - 450 лева. В зелена зона цената на годишния стикер за първи автомобил е 100 лева, а за втори - 300 лева. Живеещите в платените зони нямат право на стикер за повече от две коли.
Надеждите на общината бяха с по-стриктните правила да има повече паркирали в построените буферни паркинги до новите метростанции за близо 3000 коли. Това така и не се случи. Същевременно от Центъра за градска мобилност отчетоха спад в паркиращите в синята зона, повече коли в зелената, но все така голям трафик на автомобили през центъра.
Активистите внесоха жалба срещу новите правила за паркиране през лятото. След това имаше няколко срещи между представители на местната управа и на "Днес", но не се стигна до консенсус. В началото на август започнаха протести. След тях не настъпиха промени в цените, а само в исканите документи за издаване на винетен стикер.
Променена беше и частта от наредбата за хората в неравностойно положение. След спорове самите общински съветници се отказаха от привилегията да паркират безплатно, въпреки че си оставиха други варианти за покриване на този разход.