16 Май 2024, 17:58 Днес (11) | Вчера (12)

Айрянът без вода "Огоста" – кандидат за Златен медал

05 Ноември 2012 15:00 ИНСМАРКЕТ по статията работи:
A+ A-
Последна редакция: 5 ноември 2012, 15:05
Под лиценза на creativecommons

Златният медал за уникалност ще бъде връчен на започващото в София изложение "Светът на млякото"

Млекопреработвател кани с безплатна дегустация на свои продукти по време на специализираното изложение „Светът на млякото“ от 7 до 10 ноември т.г. в Интер Експо Център (ИЕЦ) – София. Един от продуктите, които се очаква да предизвика интерес, е айрян без вода, предлаган от монтанската фирма „Войнов и Сие”. Продуктите на компанията са познати на пазара под марката „Огоста”. Точно този продукт ще кандидатства за Златен медал за уникалност по време на изложението. Специална комисия от утвърдени експерти ще отсява номинираните за златния приз в своите категории. Производителите на айряна разкриват, че той се произвежда само от свежо фермерско мляко в мандра 1-ва категория.
Освен него, фирмата ще даде възможност на всички посетители на изложението да видят узрял и неузрял кашкавал и да направят разликата между двата продукта, а също така и да получат ценни съвети как да отличават добрите млечни изделия в магазинната мрежа.
Интересът към марката „Огоста” е устойчив, а потреблението – високо, хвалят се от фирмата. За деветмесечието на пазара са продадени 40 тона кашкавал с марката „Огоста”. Компанията е реализирала на пазара 118 хил. опаковки пастьоризирано мляко. За сравнение, за цялата 2010 г. са продадени 84 хил. броя пресни млека. За първите девет месеца на тази година са купени 73 хиляди плодови млека и напитки с марката „Огоста” – количество колкото за цялата  2009 г. Монтанската фирма „Войнов и Сие” е предпочитан производител на кисело мляко в Северозападна България. За първите 9 месеца на тази година компанията е реализирала 1,297 млн. кофички кисело мляко. Посочените данни са в абсолютна величина за регион Северозападна България и София-град.

По данни на националната статистика, през последните 10 години (2001-2011 г.) българинът остава устойчив в потреблението на млечни изделия, като най-много млечни изделия сме консумирали през 2010 година. Най-предпочитаният продукт на трапезата пък традиционно е киселото мляко.
За посочения период киселото мляко бележи тенденция на постоянен ръст, като най-висока е консумацията през 2010-та – 60 кг. на домакинство, при средна цена на продукта тогава 1,79 лв., или средно за кофичка от 0,400 кг. - 0,72 лв. Най-малко кисело мляко домакинствата са консумирали през 2001 г. – 36,6 кг., при средна цена на продукта тогава 1,09 лв., или средно за кофичка от 0,400 кг. - 0,43 лв.
За същия период най-много прясно мляко сме потребили през 2010 г. – 48 л. на домакинство, при средна цена на продукта тогава 1,23 лв. Съответно, най-малко прясно мляко сме изпили през 2008 г. – 39,507 л. на домакинство, при средна цена на продукта тогава 1,20 лв.
При бялото сирене статистиката сочи, че най-богатата за трапезата ни година е била 2011-та, когато сме изконсумирали 28,1 кг. на домакинство, при средна цена на продукта 5,28 лв. за килограм. Аналогично, най-малко бяло сирене сме изяли през 2001 г. – 20,76 кг. на домакинство при цена на продукта 3,46 лв.
2010-та година се оказва пикова в потреблението на кашкавал – 8,5 кг. на домакинство при средна цена на продукта 9,41 лв. Най-малко кашкавал на домакинство се пада през 2001 г.-5,46 кв. при цена 6,04 лв.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 16 Май 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8056
GBP 2.4796 2.4887 2.2784
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив