През последните десет години автомобилните застрахователи се надпреварват да рекламират, като ръстът на това перо в разходите им нараства средно с около 15 процента на година, макар това не увеличава продажбите им
Американските застрахователи харчат милиарди за рекламни послания, от които няма никакъв ефект. Това е изводът от мащабно проучване на консултантската компания McKinsey & Co.,цитирано от агенция „Блумбърг”.
През последните десет години автомобилните застрахователи се надпреварват да рекламират, като ръстът на това перо в разходите им нараства средно с около 15 процента на година, макар това не увеличава продажбите им. През 2011 година разходите им за рекламни послания са достигнали рекордните 6 млрд. долара, а реалните им продажби се запазват на нивата от преди десет години, посочва агенцията.
Застрахователните подразделения на Berkshire Hathaway – Progressive Corp. и Geico увеличават леко пазарния си дял, рекламирайки ниските си цени, което не е много далновидно на пазар като американския, се изтъква в доклада.
Geico е лидер по разходи за реклама – с близо 1 млрд. долара за 2011 година.
На второ място се нарежда конкурентът й State Farm Mutual Automobile Insurance Co. Най-големият автомобилен застраховател отвъд океана е похарчил за реклама 800 млн. долара, наемайки професионални спортисти.
В първата петица по рекламни разходи влизат още Allstate Corp., Progressive и Farmers Insurance Group. Хвърлените оттях средства за реклама не увеличават пазарното им присъствие, а по-скоро правят брендовете по-разпознаваеми.