Излизат нови и нови все по-стряскащи разкрития в хода на разследването на самолетната катастрофа във Френските Алпи
Оказва се, че вторият пилот Андреас Лубиц, когото прокуратурата в Марсилия подозира, че умишлено е разбил машината, за да се самоубие, е търсил информация за извършването на самоубийствения акт и за особеностите на вратите на пилотските кабини. Това съобщи прокуратурата в Дюселдорф, разкривайки данни от таблета на Лубиц.
Същевременно френските следователи изразиха надежда намерената втора черна кутия да е достатъчно запазена, за да им даде нова информация за последните минути на злополучния полет на "Джърмануингс” от 24 март.
Браузърът на таблета на Андреас Лубиц показва, че ко-пилотът на фаталния самолет на Germanwings е търсил информация за начини за извършване на самоубийство и за особеностите на вратите на пилотските кабини в самолети.
"По време на обиска на адреса в Дюселдорф бе открит таблетът на втория пилот Андреас Лубиц, който е бил конфискуван и проучен много внимателно. Според откритите данни потребителят - в случая Лубиц, се е информирал относно медикаментозните лечения и различните начини за извършване на самоубийство. За няколко минути в рамките на един ден е търсел и информация за вратите на пилотските кабини на самолетите и мерките за сигурност", каза Кристоф Кумпа - федерален прокурор на Дюселдорф.
Таблетът е иззет по време на обиска в апартамента на Лубиц в Дюселдорф. Устройството е съдържало името, личната кореспонденция на потребителя и история на търсенията, които показват, че Андреас Лубиц е ползвал таблета в дните до катастрофата. Историята на търсенията в интернет е помогнала на разследващите да анализират активността на Лубиц в интернет в периода между 16 март и 23 март 2015 г.
Прокурорът на Марсилия Брис Робен потвърди, че разследващите са успели да открият втората черна кутия на самолета Airbus A320, който се разби на 24 март във Френските Алпи. При катастрофата на Germanwings загинаха всички 150 души на борда на самолета, а разследването стигна до мъртва точка поради липсата на записа от бордовите данни, който се намира във втората черна кутия. До момента от нея беше намерен само капакът, но липсваше най-важната част - рекордерът на данните.
"Втората черна кутия, която е в същия цвят като скалите, е била намерена от лявата страна на дълбока клисура, която е била претърсвана няколко пъти, но устройството е било почти напълно заровено, така че полицейска служителка го е изровила от земята. Изглежда, че кутията е изгоряла при взрива, но общият ѝ вид ни дава основание за някаква надежда, че данните в рекордера могат да се използват и да дадат нова информация или да потвърдят досегашна", коментира Робен.
От мястото на катастрофата са събрани 40 мобилни телефона, като за момента не може да се каже какви данни ще могат да бъдат възстановени от тях, тъй като всички те са в лошо състояние. Общо вещите, които са открити, са 470.
Записът от последните секунди на полета, разпространен от някои германски медии, засега остава непотвърден. Идентифицирани са и 150 следи от ДНК. За да се стигне до разпознаването на пасажерите обаче, ще минат още няколко седмици.
Разследващите обявиха, че има нови доказателства за съзнателните действия на Лубиц - той се е намесвал в управлението на самолета и на няколко пъти е коригирал височината. Според окръжния прокурор на Марсилия Лубиц не е намалил скоростта, защото, ако го беше направил, щеше да предизвиква задействането на аларма, но за сметка на това е коригирал височината и съзнателно е намерил сблъсъка в скалите.