Според коментатори, решаващ фактор за резултата от референдума ще бъде избирателната активност заради поколенческите разлики
Кампанията за излизане на Великобритания от Европейския съюз с референдума на 23 юни води с 1 процент пред кампанията за запазване на членството, сочи проучване на общественото мнение на Би Ем Джи
Рисърч, цитирано от Ройтерс, БТА.
Анкетата показва подкрепа от 45 процента за излизане на Великобритания от Европейския съюз - също както и в анкетата на тази социологическа агенция отпреди месец. Подкрепата за оставане в ЕС
нараства с 1 процент до 44 на сто.
Анкетата е извършена онлайн с 1638 души между 20 и 25 май. 12 на сто от участниците не са решили как ще гласуват.
В поредицата телефонни анкети тенденцията е стабилен превес на привържениците на оставане в ЕС, докато в онлайн анкетите двата лагера имат равни позиции, посочва Ройтерс.
Водещ британски експерт по изборите каза вчера, че не може да се определи кои анкети дават по-ясна картина на нагласите на избирателите за референдума.
Според коментатори, решаващ фактор за резултата от референдума ще бъде избирателната активност заради поколенческите разлики - младите избиратели, мнозина от които не гласуват, са за оставане в ЕС,
а по-възрастните, които активно участват в избори, са за напускане, отбелязва Ройтерс.
Анкетата на Би Ем Джи сочи, че шест от всеки десет души във възрастовата група от 18 до 24 години са за оставане в ЕС, но едва 47 на сто са казали, че ще гласуват на референдума.
80 на сто от хората на възраст над 65 години са заявили твърдо, че ще гласуват. В тази възрастова група шест от десет души се готвят да гласуват за излизане от ЕС.