Портфейлът на американските киберзастрахователи забавя ръста през 2018 г.
Киберзастраховките се превърнаха в почти задължително условие за развиването на бизнес – това сочи отчет на международния брокер Аоn, посветен на актуалните тенденции в киберзастраховането на
американския пазар. Киберпортфейлът на американските застрахователи за 2018 г. забавя ръста си в сравнение с 2016-та и 2017 г., когато е нараствал с над 30%. Въпреки това обаче пазарът на
киберзастраховане показва редица положителни признаци.
Новост през 2018 г. бе присъединяването на малкия бизнес към портфейла на киберстраховането. Малките и средните предприятия по-бавно достигнаха до разбиране на необходимостта от придобиване на
такива полици, но сега сегментът уверено расте. Киберпортфейлът на малките търговски компании нараства с почти 19% през 2018 г. и с 42% през 2017 г. Като цяло, ръстът в сектора достига 10% и 27%
съответно.
През 2018 г. обемът премии по този клас застраховки в САЩ нараства с 10% в сравнение с миналата година и достига $2 млрд.
Премиите от бизнеса, включен като опция в пакетни застраховки нарастват с 6% на годишна база. Премиите по киберстраховки като отделен продукт нарастват с 14%.
Докладът отбелязва, че през миналата година пазарът става по-концентриран. Пет крупни компании държат 53% от преките подписани премии, в сравнение с 51% през м.г., а първите десет компании държат
70 на сто срещу 69% през миналата година.
Прекият отраслов коефициент на щетимост достига 35,4% по всички полици, като разделени като самостоятелни и пакетни продукти, данните сочат 34,4% и 36,8% съответно щетимост.
Според Аоn, увеличаването на коефициента щетимост през 2018-та е свързано основно с увеличената честота на претенциите – средно 4,2 иска на 1000 полици в сравнение с 3,5 през 2017 г. Този ръст на
честотата се компенсира от снижаване тежестта на претенциите.
През 2018 г. количеството претензии по отделните застраховки е по-голямо от тези по пакетните програми, достигайки 68% от всички искове.