До 100 пасажери с нужда от помощ преминават на ден през Терминал 2
На летище София вече има специална зона за пътниците в неравностойно положение, в която те могат да изчакат полета си. За тези пасажери се грижат и индивидуални асистенти.
Теодора е една от първите, които ползват новата услуга. Лети за САЩ. А се налага да получи помощ, защото преди дни е счупила крака си и сама се движи трудно.
Обособяването на зони за пътници в неравностойно положение имат почти всички международни летища.
Системите на самолетните компании и на летищата са свързани. При подаване на информация за човек в нужда, данните се предават до всички летища, през които пасажерът ще премине и така във всеки момент може да получи асистент, който да улесни пътуването му.
Всеки ден през Терминал 2 минават между 50 и 100 души като Теодора, които имат нужда от помощ. Освен специалната зона, в която се настаняват, тези пътници получават и индивидуални асистенти.
Те поемат грижите за трудно подвижните хора, докато заемат местата си в самолета, както и за регистрацията за полета, багажа, граничните проверки и настаняването. Може дори да придружат пътниците, ако искат да обиколят магазините на летището преди полета.
Самата помощ е безплатна.