Според организацията това няма да доведе до по-добра регулация, а напротив
Экономические убытки от шторма Имельда в США страховщики оценивают в сотни миллионов долларов
Рубрика Катастрофы и стихии
Экономические убытки от шторма Имельда в США страховщики оценивают в сотни миллионов долларовТропический шторм Имельда, который вызвал разрушительное наводнение после обрушения на берег в Техасе в
середине сентября, как ожидают страховщики, приведет к экономическим потерям в сотни миллионов долларов, если не больше. Такие прогнозы представил международный страхового брокера Aon.
Шторм вызвал внезапное наводнение с эвакуацией во многих регионах штата, которые ранее были затоплены ураганом Харви в 2017 году, что будет значительным для отрасли перестрахования и
страхования.
В связи с высокой долей ущерба, связанного с наводнением, страховщики ожидают, что неполное страхование будет покрывать меньшую, чем обычно, часть экономических затрат.
Всего за 72 часа было зарегистрировано 40 дюймов осадков, и Имельда стала 7-м самым влажным тропическим циклоном в истории США, и за это время сбросила около 30% ожидаемого количества осадков за
год в Техасе.
Это также знаменует собой второе из 10 крупнейших дождевых осадков в тропических циклонах в США, которое повлияет на Джефферсон за три года после того, как Харви понизил современный рекорд США до
60,6 дюймов осадков в районе Недерланда в 2017 году.
Был получен ущерб из-за других суровых погодных явлений, причем 18 сентября торнадо повредило несколько зданий в Бэйтауне. Районы, наиболее пострадавшие от Имельды, были Бомонт, Порт-Артур,
Лейк-Джексон, Кливленд, Корриган, Фрипорт, Хьюстон и Галвестон.
Шторм постепенно ослабел после выхода на сушу и пошел дальше в Техас, хотя проливные дожди и порывистые ветры продолжались до 20 сентября.
Аналитики отмечают, что, если бы шторм оставался над водой еще 24 часа, Имельда могла бы значительно усилиться до выхода на берег.
Аналогичный сценарий произошел в 2007 году, предупреждают страховщики, когда ураган Умберто быстро усилился вблизи береговой линии Техаса, обрушиваясь на сушу как шторм категории 2 со скоростью
ветра 90 миль в час. | Фориншурер
Българската асоциация за електромобилност (БАЕМ) изрази категоричното си несъгласие с част от твърденията на министъра на вътрешните работи Младен Маринов, направени по време на петъчния
парламентарен контрол относно предстоящото въвеждане на регулация за електрическите тротинетки. Някои от неговите твърдения като това за наличието на каска и свидетелство за управление противоречат
на публикувания за обществено обсъждане проект за изменение на Закона за движение по пътищата и биха забавили сериозно навлизането на електрическите тротинетки като един безопасен, екологичен и
удобен персонален транспорт, коментират от БАЕМ.
Асоциацията подкрепя законопроекта във вида, в който е предложен за обсъждане и смята, че в него безопасността на участниците в движението е залегнала сериозно, без това да създава ненужни
бюрократични спънки пред широкото навлизане на тротинетките. В изявлението на министъра на вътрешните работи - напротив - са включени някои допълнителни ограничения, които биха създали допълнителни
бюрократични пречки пред навлизането на тази перспективна форма на транспорт, без съществено да допринесат за безопасността:
Относно изискването за книжка при управление на тротинетка, представителите на БАЕМ посочват, че подобна бюрократична процедура ще затрудни значително навлизането на този алтернативен транспорт.
Същевременно тя няма да допринесе с нищо за повишаване на безопасността на участниците в движението. Затова от БАЕМ поискаха преди въвеждането на подобно изискване то да бъде много добре обосновано
от органите на реда.
По повод задължението за използване на каски от водачите на тротинетки, от асоциацията обърнаха внимание, че има проучвания, доказващи, че шофьорите се отнасят по-непредпазливо към велосипедисти с
каски и това допълнително увеличава риска от произшествия. Освен това изискването за каски ще затрудни навлизането на споделените платформи за електрически тротинетки, при които то на практика е
невъзможно да бъде осигурено. БАЕМ препоръчва на водачите да използват правилно поставени каски, но предлага това да става по тяхно желание. Асоциацията съвместно с няколко други институции и
организации вече е започнала разработката на упътвания и курсове за безопасност.
От БАЕМ изразиха несъгласие и с изказването на министъра, че докато бъде приета новата регулация, ще се спазват правилата, съществуващи до този момент и водачите на електрически тротинетки ще
подлежат на глоба. Това няма да доведе до повишаване на безопасността и допълнително ще забави и усложни навлизането на тази нова и перспективна форма на транспорт, убедени са от асоциацията.
"Обръщаме внимание, че голяма част от водачите на електрически тротинетки са активни шофьори, т.е. по-големият брой тротинетки означава по-малко коли по пътищата. А именно автомобилите отнемат
стотици животи годишно само в България и представляват реална опасност за безопасността на участниците в движението. По-малко коли означава по-безопасни улици, което е и целта на МВР. Без да
споменаваме всички останали предимства на електрическите тротинетки - нулеви емисии на вредни газове, бързина, удобство и по-голяма градска мобилност”, посочва Владислав Стоицов, председател на
Управителния съвет на БАЕМ. Изказването на министъра буди недоумение, предвид, че в публикувания от Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата” за обществено обсъждане проект за
изменение на Закона за движение по пътищата изисквания за каска и свидетелство за управление няма. БАЕМ в голяма степен е съгласна с текстовете в законопроекта и нейни представители съвместно със
сдружение Велоеволюция вече са направили своите предложения за тяхното допълване. Разминаването в изказването на министъра на вътрешните работи и законопроекта на Държавна агенция "Безопасност на
движението по пътищата” подава разнопосочни сигнали към обществото и това е в ущърб на пътната безопасност, както и на репутацията на институциите.
Българската Асоциация за електромобилност (БАЕМ) е новосформирана организация, която обединява предприемачи, юристи, журналисти, инженери, ИТ специалисти и хора с всевъзможни други професии и
интереси, обединени от любовта си към електрическите тротинетки.