13 Май 2024, 11:35 Днес (5) | Вчера (0)

БДЖ платили 20 млн. лева застраховка, но получили само 3 хил. лева за 2 години

14 Април 2015 09:32 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 14 април 2015, 09:25

Ако някога сте си помисляли да хвърлите камък и да счупите стъклото на влак, не забравяйте, че после ще го платите вие. И ние – данъкоплатците

Пак ние се бъркаме и за застраховки за милиони, които обаче в много от случаите не вършат работа. И така си плащаме два пъти. Това става ясно от репортаж на Нова тв.

Договорите със застрахователите са сключени така, че БДЖ да влиза с 5 хиляди лева самоучастие. Тоест - за всяка щета, дружеството трябва да даде 5 хиляди, а ако има нещо за доплащане, чак тогава се включва и застрахователят.

"Едно челно стъкло на една мотриса струва 8 хиляди лева. В зависимост от страничните стъкла между 2 и 5 хиляди лева", коментира Християн Кръстев, бивш изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД.

Тоест - въпреки че има застраховка, всяко едно странично стъкло си остава за сметка на БДЖ. Бившият шеф на железниците признава, че последната поръчка за стъкла, която той е направил, ни е струвала 60 хиляди лева. За част от мотрисите, дружеството си е позволило още по-голям лукс - самоучастие от 100 хиляди лева. Подписалите договора ни убеждават, че само на нас това ни се струва като лукс.

С намалението сумата, която БДЖ е платило за застраховки, е 20 милиона и половина. А обезщетенията, които си е върнало - десетки пъти по-малко. 

"Де факто за тези две години са получени 3 000лв. само обезщетения на БДЖ", уточнява Кръстев...

Прокуратурата вече се занимава със застрахователните договори. Защото дни преди да бъде отстранено, старото ръководство й предаде одитен доклад, с който разполагаме и ние. От него става ясно, че голяма част от влаковете са застраховани само докато си стоят неподвижно в депата. И нямат никаква застраховка, докато са в движение. Договорите са подписани в този вид от хората, които новата власт върна обратно в железниците.

"Ако ние тези активи ги бяхме застраховали с пълно, както бяхме направили с новите мотриси, това щеше да ни струва 6,6 милиона, при положение, че щетите, които търпим са за 750 хиляди лева, тоест ние щяхме да надплатим 9 пъти. Не е целесъобразно да платим 9 пъти повече!", заяви Йордан Недев, бивш изпълнителен директор на БДЖ.

Двамата, които вече бяха на разпит - сегашният шеф Владимир Владимиров и председателят на съвета на директорите Велик Занчев, категорично отричат да имат общо с на пръв погледнеизгодните договори. Оказва се обаче, че всички са били наясно.

Сметките показали, че ще излезе много по-изгодно, ако дружеството си спести 17 милиона за няколко години за застраховка в движение и само си оправя щетите..."

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 10 Май 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8224
GBP 2.4796 2.4887 2.2743
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив