Ако реформите бъдат одобрени, финансовото министерство ще изплати на националния превозвач августовската субсидия от 14 млн. лв.
Ръководството на БДЖ до края на деня трябва да представи допълнителни оздравителни мерки, с които дружеството да увеличи приходите и намали разходите си. Ако реформите бъдат одобрени, финансовото
министерство ще изплати на Националния превозвач августовската субсидия, която е в размер на 14 млн. лв. Тя беше спряна преди месец, защото железниците не превеждали вноските си по взетия през
1995 заем от Световната банка, по който държавата е гарант, припомня БНТ. Преди дни изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев заяви, че ако субсидията не бъде изплатена до 10 август, дружеството
трябва да мине на авариен режим. Финансовото министерство обаче е категорично, че трябва да се превеждат вноските по взетия заем.
От БДЖ обявиха, че собствените приходи от пътнически превози са приблизително равни на сумата, която дружеството дава за заплати. Пари за ток или дизел за влаковете обаче не остават. Според
изпълнителния директор на БДЖ ще се наложат драстични съкращения на персонала и спиране на поне 200 влака. Тази седмица се очаква да бъде създаден и Кризисен щаб за спасяване от фалит на БДЖ -
"Пътнически превози". В него ще влязат представители на ръководството, министърът на транспорта и заместник-министри.