Основният акцент на предстоящата кампания обаче е привличане на общественото внимание към съществуващата практика нередовни пътници да заплащат нерегламентирани суми на кондуктори във влаковете, срещу които не получават билет
Утре стартира кампания на БДЖ ЕАД под надслов “Има една традиция, която мога да променя”. За втора поредна година българският железопътен превозвач дава своя принос за запазване на добрите
традиции, елемент от националната ни идентичност. Основният акцент на предстоящата кампания обаче е привличане на общественото внимание към съществуващата практика нередовни пътници да заплащат
нерегламентирани суми на кондуктори във влаковете, срещу които не получават билет. Този проблем съществува от дълго време и е във вреда не само на железопътния превозвач, а най-вече на коректните
клиенти на компанията, се казва в съобщение на Българските държавни железници.
В рамките на предстоящата кампания е предвидено на 1-ви март служителите на билетоиздаващите каси да подаряват по една мартеница на всеки пътник, закупил билет за пътуване с влак. За своите
коректни клиенти БДЖ ЕАД са осигурили 60 000 мартеници, голямата част от които са изработени от хора в неравностойно социално положение.
През първата половина на март на билетните каси в гарите в цялата страна ще бъдат поставени 50 000 листовки с информация за правата, които дава закупеният билет за пътуване.
През втората половина на март кампанията ще продължи с проучване на обществените нагласи към съществуващата негативна практика и възможността за нейното ограничаване.
Всяка година БДЖ понасят загуби в размер на стотици хиляди левове от нередовни пътници. През 2004 г. БДЖ наемат допълнителни билетопроверители с цел да се повиши ефективността на билетните проверки
и да се ограничи броят на пътниците без билети. В периода от май 2004 г. до януари 2005 г. са извършвани всекидневни блокадни проверки на превозните документи на пътниците във влаковете. Общо за
целия период са констатирани 21 963 случая на нередовни пътници.