От 2016 г. регистърът БУЛСТАТ става изцяло достъпен по интернет, с възможност за електронно подаване на заявления с електронен подпис, справки и безплатен достъп онлайн
Това съобщиха от пресцентъра на Агенцията по вписванията след пресконференция, на която са представени новите функционалности на регистъра.
Още през лятото правосъдното министерство съобщи, че БУЛСТАТ ще стане изцяло електронен от 1 януари 2016 г. През октомври Народното събрание прие на първо четене поправките в Закона за регистъра БУЛСТАТ, като се очаква той да бъде гласуван окончателно. Едва след това ще заработят и новите функционалности.
За пръв път се въвежда цялостна електронизация на процеса по регистрацията, обясни днес директорът на Агенцията по вписванията Елена Маркова. Така всички, които подлежат на регистрация, могат да подадат документите си от компютър, като удостоверят самоличността си с електронен подпис.
Справките в регистъра също ще се правят изцяло електронно, като обаче личните данни ще бъдат заличени, отбелязва БТА. Незаличени лични данни създадоха големи пречки при заработването на Търговския регистър преди пет години. Оставените лични данни там тогава станаха повод да се заговори дори за премахването на онлайн достъпа до данните в регистъра, който дори блокира за дни.
Сега възложителите ще могат сами да правят справка в регистъра за всички участници в процедурата, а с новата система всеки регистриран в БУЛСТАТ ще има свое електронно досие.
От Агенцията по вписванията призоваха всички, които искат да направят справка в Търговския регистър или в новата система на БУЛСТАТ, да го правят електронно, а не да ходят до всеки от офисите на агенцията.