Пилотният проект стартира в пет клона на банката в София, Пловдив, Варна и Бургас
Банка ДСК въведе услуга за видео жестов превод за клиенти с увреден слух. Проектът е реализиран съвместно с фондация "Заслушай се" и платформата "TotalK" и стартира в пет офиса на банката в страната: на ул. "Цар Калоян" № 1 r на бул. "Искърско шосе" № 7 в София; на ул. "Христо Г. Данов" № 6 в Пловдив; на бул. "Владислав Варненчик" № 53-55 във Варна и на на ул. "Васил Априлов" № 12 в Бургас.
Специализираната платформа е инсталирана на таблетни устройства, като обслужването на клиентите се осъществява посредством онлайн видео жестов превод в реално време. Връзката между служителя на банката в съответния клон и преводача е възможна чрез поставяне на слушалки към таблета. Така обслужването на хора, за които жестовият език е основна форма на комуникация, протича бързо и лесно.
За да ползват услугата, клиентите могат да посетят директно някой от петте клона и да изберат опцията "Услуги с жестов превод" от повикващата система, след което ще бъдат поканени на гише, обозначено със специален стикер. За по-голямо удобство, клиентите могат да заявят желанието си да ползват услугата предварително – чрез мобилно приложение TotalK, налично за Android, а скоро и за iOS. При получаване на подобна заявка жестовите преводачи уведомяват избраното от клиента поделение на банката и изпращат на клиента уникален код, който се въвежда на устройството на повикващата система на място в клона на банката.