Пазарът на телевизори е доминиран от Samsung, LG и китайските производители
Производители на телевизори от Южна Корея и Китай изместиха напълно японските брандове от Топ 5 на пазара, сочи анализ на IHS, данни от който публикува China Daily, пише TechNews.bg.
През 2016 г. лидерът Samsung ще запази първата си позиция с доставки на 48,1 млн. течнокристални телевизора. Второ място държи LG, която ще реализира продажби на 28,4 млн. броя.
Трети излиза китайският производител на битова техника Hisense с продажби в размер на 15 млн. броя. В челната петица попадат още две китайски компании – TCL и Skyworth, които ще продадат съответно
13,5 млн. и 12 млн. телевизора.
Нещо повече, в челната десетка ще влязат още две китайски компании – Haier и Changhong, които ще реализират на пазара съответно 7 млн. и 6,8 млн. телевизора. Като цяло, китайските производители в
Топ 10 ще доставят тази година над 50 млн. телевизора.
В същото време японският гигант Sony ще пласира около 11,5 млн. телевизора и за първи път няма да намери място в челната петица. Анализаторите прогнозират 6-то място за компанията през настоящата
година.
По-рано WitsView съобщи, че през първото тримесечие на 2016 г. Sony отпада от Топ 5 и заема шесто място сред водещите производители на телевизори в света, докато неотдавна заемаше трета позиция.
Анализаторите очакват Sony да продължи да губи позиции под натиска на китайските производители.