Правителството на Ангела Меркел одобри проектозакон, който ще попречи на малките профсъюзи чрез стачки да блокират дейността на цялата компания
Именно такъв профсъюз – на машинистите – организира стачка в началото на ноември и за кратко парализира транспорта във федералната република.
"Въвеждаме принципа на мнозинството", каза министърът на труда Андреа Налес. В началото на 2015 г. проектозаконът влиза за обсъждане в Бундестага. Налес заяви, че правомощията на малки синдикати да блокират дейността на цяла компания застрашават иначе хармоничните трудови отношения в Германия.
Индустрията призоваваше за поправки в закона, така че да се попречи на профзъюзи като Cockpit, който представлява около 5400 пилоти в Lufthansa, да пречи на операциите на компанията – работодател на 110 000 души. Стачката на машинистите от Deutsche Bahn засегна около 5.5 милиона пътници, които ползват всеки ден услугите на държавните железници. Освен това редица фирми имаха проблеми в извършване на дейността си, тъй като разчитат на товарния транспорт на Deutsche Bahn.
Икономисти са изчислили, че стачките в държавната железопътна компания струват на германската икономика до 100 милиона евро на ден, когато се стига до спиране на поточната линия заради липса на доставки.
Стачкуващите пилоти и машинисти бяха остро разкритикувани и в медиите заради причинения транспортен блокаж при отбелязването на 25 години от падането на Берлинската стена. Дори канцлерът Ангела Меркел, която обикновено не коментира индустриални спорове, призова машинистите да се държат отговорно.