Балансът между работа и личен живот и намаляване на стреса са основните причини служителите да искат да работят гъвкаво
Повече от половината фирми използват гъвкави форми на заетост, показва глобално проучване на компания, световен лидер в осигуряването на работни пространства. Компанията представи проучване сред 44
000 професионалисти от 106 страни, включително и България, според което и служителите, и бизнес лидерите все повече търсят форми на гъвкава заетост, като над половината компании в света ще се
стремят да увеличат
мобилните си служители, а пък половината от тях вече работят гъвкаво под някаква форма поне част от времето си. Аргументи за тази тенденция могат да бъдат открити както от страна на служителите,
така и от страна на бизнеса.
Служителите са силни поддръжници на гъвкавата работа, като я приемат за основен фактор за постигане на баланс между професионален и личен живот и намаляване на стреса. Нуждата от баланс между работа и личен живот е водеща причина за търсене на гъвкави работни решения – според проучването 48% от професионалистите предпочитат да работят близо до вкъщи, за да намалят времето за пътуване и освободят време за лични интереси и почивка. Това е особено важно за девет от десет служители, които работят извънредно, защото средно служителите имат по един пълен ден извънредно работно време на седмица, а 50% от тях работят извън офис поне 2.5 дни в седмицата. В същото време, изследвания показват, че най-важният фактор за намаляване на стреса при работа и подобряване на благосъстоянието не е по-малкото работа, а възможността да определяте работното си време и да усещате, че имате контрол върху него. Използването на някаква форма на гъвкава заетост е лесен начин служителят да постигне това и компанията да защити служителите и тяхната производителност от опасен стрес.
Като резултат и за щастие на "прегорелите” служители, които желаят да работят по-гъвкаво, по-голямата част от компаниите се стремят да оценяват конкретния принос на служителите, а не времето им,
прекарано в офиса - 76% дори казват, че висшият мениджмънт са по-производителни, ако имат възможност за гъвкава заетост.
Гъвкавите форми на работа означават стъпки към постигането на организация, която може бързо и адекватно да посрещне промените в пазарната среда чрез намаляване на използването на скъпо и често
непълно заето офис пространство, чрез позволяването на служителите да работят от локации по-близки до дома им, по-голяма близост до клиентите, по-добра възможност за привличане на таланти,
задържане на добри служители и по-висока производителност. Близостта до клиентите е основен фактор за успех в бизнеса, защото глобалните компании казват, че физическата близост им помага да
адресират въпроси по-бързо, подобрява удовлетворението на клиента, повишава продажбите и производителността и според проучването 67% от тях търсят по-близка локация до клиентите си за подобряване
на продажбите. Имайки предвид важността на изискванията на модерния служител, не е учудващо, че компаниите, които искат да привлекат таланти и да задържат най-добрите професионалисти, се стемят да
отговорят на най-новите и добри практики за гъвкава заетост. Компаниите са наясно, че те могат по-добре да привличат и задържат таланти, осигурявайки им работни места по-близо да местоживеенето им
- 64% смятат, че така ще привлекат по-добри професионалисти, които не искат дълги пътувания до работа. Освен просто намаляване на разходите, компаниите използват гъвкавата заетост, за да подобрят
здравето, благосъстоянието и производителността на служителите си – 61% от мениджърите споделят, че този стремеж към баланс между работата и личния живот на служителите е причината да търсят форми
на гъвкава заетост. В същото време производителността на служителите се увеличава, тъй като 79% от отговорилите твърдят, че се стремят да отчитат работата на служителите си според реалните
постижения, а не времето, прекарано в офиса.