Изпълнителният директор на Боинг изрази надежда, че моделът МАХ ще получи разрешение за полети още тази година
Главният изпълнителен директор на Боинг призна, че компанията е допуснала "грешка" с проблемната предупредителна система в кабината на модела 737 Max преди двете смъртоносни катастрофи с
най-продаваните самолети, предаде Дарик.
Председателят и главен изпълнителен директор Денис Мюленбург каза, че Боинг не е успял да комуникира "адекватно" с регулаторните органи и клиентите, но защити широкия инженерен и дизайнерски подход
към софтуера за контрол на предната част на самолета, който е в основата на разследването на произшествията, довели до спирането на полетите с този модел по целия свят.
Мюленбург призна, че компанията е допуснала грешка заради това, че не уведомила за дефектна предупредителна светлина на кабината на 737 Max регулаторните органи и клиентите и заяви, че глобалните
регулаторни органи разследват това.
Изпълнителният директор на Боинг, който е под кръстосан огън заради дизайна на Max и заради начина, по който се отнесе към кризата с Боинг каза, че "виждаме с течение на времето все по-голямо
единство между регулаторите", че Max трябва отново да получи разрешение за полети. Той изрази очакване, че това ще стане тази година.
Американската федерална авиационна администрация е обвинявала Боинг, че повече от година не е уведомил регулаторите, че индикатор за безопасност в кокпита на Max не работи.
Пилотите са ядосани, че компанията не ги е информирала за новия софтуер, който е свързан с катастрофите в Индонезия и Етиопия, при които загинаха 346 души.