Премиерът Бойко Борисов нареди целият строителен бранш да се организира, за да се завърши в срок Северната тангента на София, така че да не бъдат загубени средства по приключващата в края на годината оперативна програма "Транспорт"
Това се разбира от стенограмата от заседанието на Министерския съвет. Обсъждането е по повод предложението на регионалния министър Лиляна Павлова бюджетът да финансира част от строителството на Западната дъга докато проектът не бъде прехвърлен към следващия програмен период. По този повод Борисов пита как върви работата по Северната тангента, която би трябвало да разтовари движението по Южната дъга на софийското Околовръстно шосе. Павлова отговаря, че ако времето се влоши и завали сняг, асфалтирането технологично няма да е възможно.
"Над снега и времето власт нямате. (...) Събери днес строителите и да се организира целият бранш да го завърши. Иначе догодина да дойдете и да кажете: Дайте 30, 40, 50 милиона от бюджета, за да си довършим това, за което имахме европейско финансиране… Ние и да обясним, че по времето на Орешарски това беше абсолютно спряно и в последната една година спасяваме парите, то е факт, но ще се отрази на бюджета и на парите, които чакат всички останали. Затова – денонощна работа, да си вземат подизпълнители, всичко, каквото е необходимо, и да го завършат", разпорежда Борисов.
И продължава: "24 часа работа на този обект! Времето е още благосклонно. Да не сте дошли да искате пари после. Казвам ви го да си знаете. Дори и сега с финансовия министър правим голям жест към вас, защото това, което взимаме като решение, ако не стане Северната тангента в срок и после дойдете да ви даваме допълнително пари за нея, по-добре да ги дадем тези пари за "Младост" – "Тракия" да направим. Така че си правете сметката".
Борисов допуска единствено възможността "да остане нещичко малко, довършителни работи – я мантинела, я боядисване, където с по-дребни пари да можем да се оправим".
"Нали искат работа, нали искат пари. Ето ви работа, ето ви пари", предлага министър-председателят и допълва, че в момента се внася битум от седем държави и "не можем да смогнем кс асфалта, който се полага в страната".
Той пояснява за информация на колегите си, че Северната тангента ще отвежда тежките камиони, пътуващи между Западна Европа и Турция, към магистрала "Тракия", а към и от Гърция - към "Люлин". Така Южната дъга ще остане за ползване само за леките автомобили.