Опитите за застрахователните измами в Обединеното кралство са намалели през лятото
Опитите за застрахователни измами в Обединеното кралство са намалели през летните месеци. Това съобщи британската аналитична група Experian, цитирана от "Мъни авеню".
Според оповестените данни през месеците юни, юли и август на всеки 10 хиляди иска за ликвидиране на щети едва 10 са били опит за измама. През лятото на миналата година броят им беше 12 на сто хиляди.
Преобладаващата част от потребителите (86%), настояващи неправомерно да им се изплатят обезщетения дават лъжлива информация за съответното застрахователно събитие.
Според аналитиците от Experian, новината е достатъчно позитивна, но е рано да се правят изводи. Според статистиката през първите три месеца на годината опитите за измами са ескалирали. Компаниите тогава са отчитали поне по 13 на всеки 100 хил. иска, за които е имало достатъчно данни, че са опит за измама.
След години опити за рязко намаляване на опитите за измами в сектора в началото на седмицата Асоциацията на британските застрахователи най-накрая създаде единен регистър (Fraud Register) на доказаните застрахователни мошеници.
В базата данни са посочени имената на всички потребители, направили опит за измама, които са били разкрити в последните години. Достъп до базата имат всички застрахователни компании в Обединеното кралство, които са членове на Асоциацията.
Работата по единния регистър продължи понече от години. Той на практика беше пуснат в пробва експлоатация още в началото на годината, като досега беше допълван.
Според статистиката във Великобритания всеки ден застрахователният отрасъл получава по около 400 заявления, за които има достатъчно данни, че се касае за опит за измама.
"Силно се надяваме, че този регистър ще намали броя на измамите в страната, тъй като в него попадат и лица, които дори и един път са си позволили да прескочат границата. За измамниците той ще бъде преграда за по-нататъшни опити за престъпления", е заявил пред изданието Ричард Дейвис, представител на Комитета за борба със застрахователните измами към Асоциацията на британските застрахователи.
По думите на Ник Старлинг от Асоциацията, всяка година застрахователната индустрия в страната губи около 2 млрд. паунда от измамите. Компаниите от сектора прехвърлят тези загуби върху лоялните си клиенти. Така всеки британец плаща средно по 45 паунда повече за застраховка на година.